Színváltás: |
|
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 14:04:56 (Csü) 12417. |
A hóvihar az dal elejéről, az esetleg onnan származik ![]() "Akkor még járt S a vodka várt a friss havon" ![]() |
|
Előzmény: 12416, Laci83 |
Fórum - Illés Klub - Műszaki dolgok | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 12:56:36 (Csü) 144. |
Ez azért messze nem biztos. Vannak nagyon jól és vannak kevésbé jól sikerült motorok, már ettől is függ. Van aztán, amire nincs semmi biztosíték, esetleg csak sejteni lehet, indirekt következtetéseket tenni, pl. arra, hogy a turbó milyen állapotban lehet. Ha az autót láthatóan nem kímélték, akkor valószínűleg arra sem fordítottak figyelmet, hogy nagy hajtás után még járassák a motort álló helyzetben (hogy hűtse a turbót), stb. Amúgy meg azt mondom, hogy nincs az az autó, amelyikre nem kell időnként költeni. Ja, de igen: az, amelyik 150ezernél már szétrohadt, kopott, szétesett roncshalmaz. Az 500 ropit soknak találom, de nincs kizárva. Viszont, épp ezért veszítenek sokat az értékükből. |
|
Előzmény: 143, Az Utolsó Európai |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 12:05:32 (Csü) 142. |
Erős leegyszerűsítése egy helyzetnek. Attól függ, honnan nézem. Valamikor 93 táján adták el a részvények 50%-át a GM-nek, azóta "Opel" a SAAB. De a mai napig nem lett az mégsem. Sokat veszítettek az autóik a korábbi egyéniségből. Viszont, ha megnézzük a sajnálatos trendeket, azt láthatjuk, hogy a jelenlegihez képest vagy teljesen eltűnhetett volna a SAAB, vagy esetleg átalakulhatott volna olyan luxusmárkává, amelyik soha nem lenne megfizethető egy egyszerű halandó számára. De ezek helyzete sem stabil, lásd még pl. Aston Martin, RollsRoyce, Bentley, stb. Így most van egy kompromisszumos, egyes elemeiben erősen opeles, mégis messziről felismerhető és sajátos megoldásokkal rendelkező SAAB. Ami szerintem nagyon nem jó, hogy a csapott hátú "papucs" SAAB 2002-ben végképp eltűnt. Azt nagy dobás lenne visszahozni. Opel-házassághoz pozitív adalék: Korábban nem léteztek dízel SAAB-ok. Aztán 98-ban a 9-3-at elkezdték a Vectrákba szánt 2.2-es dízellel is szállítani. És milyen jól tették! Azóta is sikertörténet a dízel SAAB, főleg azért, mert a SAAB-ok előnyei mellett az egyébként a márkára jellemzőnek tartott magas szerviz-igény sem akkora. Olyat meg mutasson már valaki az Opelnél, hogy alapfelszereltség a négy elektromos ablak, meg a digitális klíma! Ja, és több légzsák, mint szállítható személy. Van egy olyan törekvés autógyártóknál, hogy a prémium-kategóriás autókat minél jobban leválasszák a "fapados" megfejtéseikről. Egyik-másik ezt úgy oldja meg, hogy teljesen más márkanév alatt gyártja ezeket (pl. Toyota-Lexus, Nissan-Infinity). Számomra úgy tűnik, hogy akadnak, akiknél ez meglévő márkák megvásárlása után bontakozik ki, és ezek közé sorolom a GM-nél a SAAB-ot, a Fordnál a Volvot, meg van még néhány. |
|
Előzmény: 141, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 11:45:00 (Csü) 140. |
Egyébként vezettem a legújabb 9-3 modellt, nagyon kezes volt az autó, 175 pacis dízel létére úgy hasított... ahogy én akartam. Most még drága, 3-4 év múlva használtan annyi lesz, mint egy feleannyit sem érő új valami más. |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 11:42:57 (Csü) 139. |
Ja, elérhető áron úgy könnyűűűű ![]() A SAAB, természetesen. Azok még most is jók. Néhány éves korukra pedig veszítenek annyit az értékükből, hogy már elérhető árúnak nevezhetők. Persze, attól függ, mit nevezünk elérhető árnak. Ha azt mondjuk pl., hogy egy megbízható, jó, "decens" autóért nem sok 3-3,5 millió Ft, akkor egéyrtelműen a SAAB a jelöltem erre a "címre", no nem zsírúj, de pár éves darabokat ennyiért már hozzád vágnak. És mondjuk nagyon nem mindegy, hogy egy 120ezer km-t futott autó az épp egy SAAB, vagy egy Opel, még akkor sem, ha ezek egy ideje tesók (akárcsak a Volvo és a Ford). |
|
Előzmény: 137, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 10:18:07 (Csü) 136. |
Voltak, akik már 12 éve sem tudtak jó autót gyártani. És vannak, akik még most is. Egyébként egyetértek, múltkoriban vezettem egy 91-es évjáratú 940-es Volvot. Lágyan ringatózó cirkáló, műremek! |
|
Előzmény: 135, erga |
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 08:58:52 (Csü) 12408. |
Akkoriban még a mainstream zenéket is jól tudták csinálni. BoneyM, ABBA, hozzáteszem, ezen bandákban (meg mögöttük) zenészek játszottak, hangszereken (utóbbiban bazinagy basszus-témák vannak pl.). | |
Előzmény: 12406, Gábrosz <; |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.21 21:39:36 (Sze) 12404. |
De ez csak nemrég derült ki. Mármint a nagyközönség számára. Álnéven írt szövegeket az Omegának, nem lehetett tudni, hogy ő volt. Legfeljebb az okozhatott fejtörést, hogy mitől lettek hirtelen olyan jók az Omega szövegei ![]() ![]() |
|
Előzmény: 12401, Laci83 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.21 14:26:24 (Sze) 12398. |
Igen, ez jól hangzik. | |
Előzmény: 12397, Lilike |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.21 11:00:01 (Sze) 12396. |
Amit leírsz, azt én nagyjából úgy tudnám leírni, hogy az információ-technika elérte azt a fejlettségi fokot, ahonnan önállósodva több kárt okoz, mint hasznot. Nem élhető világ ez innentől kezdve, mert lassan irreális erőfeszítések és kompromisszumok útján tudunk csak ideig-óráig megőrizni emberi léptékű mikrokörnyezeteket magunk körül. Ma már nem kerül sokba ugyanazt az egyenszart teríteni a világ bármely pontján, szinte egyidőben. Ez igaz a zenére, de akár a gépjárművekre is, ha jobban megnézzük. Ugyanez van az élelmiszerekkel is. Mindennel ez van. Minden olcsóbb (na, nem nekünk), de vacakabb is. |
|
Előzmény: 12395, hulio |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.20 22:31:45 (K) 12392. |
Nem tudom, kikre gondolsz. A külföldi rocklegendák kb. olyan idősek, mint a mieink. És akkor el is jutottunk egy olyan kérdéshez, hogy mitől legenda a legenda. Ha nem a rockzenét nézzük, azért olyan nagyon mégsem állunk rosszul. De jól sem és azok a művészek, társulatok, akiket annak tarthatunk, leginkább nem itthon próféták igazán. Egyébként, én valahol a 80-as éveknél érzem a törést, ott szakadt meg valami. Azóta nem születnek nemhogy legendák, de igazán izgalmas dolgok sem. Illetve, ami netán születik, az nem jut el széles rétegekhez. |
|
Előzmény: 12391, Rocktóber |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.20 16:20:37 (K) 12390. |
Azt gondolom, hogy az általánosan tapasztalható érték-deficit az oka ennek. Felelős: a karvalytőke és annak helytartói, kiszolgálói, "láncoskutyái". |
|
Előzmény: 12389, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.20 15:45:14 (K) 12388. |
A tengereket már sikeresen szárítja az emberiség, azzal nincs gond. A sziklából kéretik inkább bort fakasztani, cölöp-ügyben teljes tanácstalanságban vagyok. |
|
Előzmény: 12387, hulio |
Fórum - Illés Klub - Humor | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.20 15:35:00 (K) 777. |
Jó, jó, de az az 'r' akkor is hiányzik a helyesírás szóból ![]() |
|
Előzmény: 776, erga |
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.20 15:33:44 (K) 12385. |
Nem szeretek én semmit sem csak úgy érezni hátulról. A fene tudja, mi az, jobb néha hátranézni, nehogy meglepetés érjen ![]() |
|
Előzmény: 12384, hulio |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.20 13:24:02 (K) 12382. |
Hogy lehet hagyományt ápolni úgy, hy csak előre nézünk![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Előzmény: 12381, Lilike |
Fórum - Illés Klub - Ünnepek/születésnap,névnap/ | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.20 09:55:36 (K) 459. |
Annyi Erzsébet van, hogy csak na! ![]() Isten éltesse Vicusmamát is, bocsánat, hogy csak most kapcsoltam. |
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.19 22:18:11 (H) 12376. |
Nem kell sajnálni. Nekem van a legjobb dolgom a világon, legfeljebb néha hosszabb-rövidebb ideig úgy néz ki, hogy nem. De jellemzően fiatalodom, tulajdonképp ez így van ![]() A Körtermet pedig el kell siratni, hogy túl tudjunk lépni a megváltoztathatatlanon. De nem szabad elfelejteni, mint ahogy azt sem, ami történt. Nem tudom, meddig lehet elmenni, mit lehet még elvenni tőlünk, de félek, hogy nem áll itt meg a Bengázer. |
|
Előzmény: 12375, Hilda |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.19 08:57:34 (H) 12370. |
Hogyne érteném. Lassan bár, de én is öregszem és hát van már mire úgy gondolnom, hogy az nincs többé. Szóval, értem. A majmos példával azt óhajtottam megvilágítani, hogy az a kötődés, ami a régieknél természetes és direkt, az öröklődik, avagy kialakul a fiatalabbaknál is. És így marad(na) meg a Körterem esetében akkor is, amikor már senki nem élne a régiek közül. |
|
Előzmény: 12369, Hilda |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.18 22:58:32 (V) 12368. |
Megvan, ugye, a kísérlet az 5 majommal? Arról van szó, hogy van 5 majom egy ketrecben és hát nem szabad nekik egy bizonyos pedálra lépniük, mert akkor odacsap valami áram mindegyikre (vagy nem pont az, de ez most mindegy). És erre rájönnek és amikor valamelyik rá akar lépni erre a pedálra, akkor azt leütlegelik onnan. És akkor a kísérletet végzők nekilátnak lecserélni a majmokat. Először egyet, aki az amúgy vonzó pedálra odalépne, de a többiek lepofozzák onnan, és így tovább... végül már egy "eredeti" majom sincs ott, egy sem lépett rá a pedálra, mellesleg már semmi sem történne, ha rálépne bármelyik is, de amint valamelyik oda akarna lépni, a többi lesomja. Tanulság? Valami megmagyarázhatatlannak tűnő tanult magatartásról van szó, mert primer élménye egyiknek sem lehet, mégis, a többit elpofozzák attól, amiről maguk sem tudják, hogy ártalmas-e, hogy egyáltalán miért nem szabad odalépni. Lehet, hogy nem pontosan idéztem ezt a kísérletet, mindenesetre kicsit így vagyunk mi a Körteremmel, azok, akik a legenda születésekor nem lehettünk még ott. De tudjuk, hogy mi miért van ott. Ja, és hát néhány "majom" még fellelhető a régiek közül is. Az M62 után meg ne sírj ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Előzmény: 12367, erga |
<< < 40 41 42 43 44 45 46 47 48 > >> |
|