Színváltás: |
|
Fórum - Illés Klub - Humor | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.04.01 11:11:32 (V) 537. |
Ég és föld. | |
Előzmény: 534, Jelbeszéd |
Fórum - Illés Klub - Műszaki dolgok | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 20:54:16 (Csü) 9. |
Minél többet gondolkodom ezen, annál inkább arra jutok, hogy a műszer tehetetlenségéről van szó. |
Fórum - Illés Klub - Humor | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 09:19:48 (Csü) 530. |
Apropó: Két szőke az előszobában, mindkettő a titkárnői állásra jelentkezett: -Nekem van érettségim! -Nekem kettő is! ![]() |
|
Előzmény: 529, erga |
Fórum - Illés Klub - Műszaki dolgok | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:48:43 (Sze) 4. |
Egyfelől azt gondolom, hogy ez valóban a műszer tehetetlenségének köszönhető. Másfelől ez már túlmegy azon, amit innen, billentyűk mögül megoldhatnánk. Gondolkodom, hogy kit kérdezzek meg erről, aki végzett már ilyen méréseket. Tulajdonképp az sem rossz már, ha a pillanatnyi sebességet megbízhatóan tudjuk mérni. Annak a görbének adott pontjára illeszkedő érintő meredeksége (magyarul iránytangense) a pillanatnyi gyorsulás. Fentebbiből kiindulva viszont megint oda jutunk, hogy mitől nőne a sebesség (nyugodtan feltételezhetjük, hogy ilyen mérést csak sík terepen végeznek), amikor épp nincs meg a hajtáslánc. Tehát szinte biztosra lehet mondani, hogy valójában egy röpke pillanatra leesik a gyorsulás. Miután beégtem már egy műszaki kérdésben (hiába no, azt nem gyakorlom), így csak kérdés jellegű feltevéseket tennék: -Minden esetben teljesen szétkapcsoljuk a tengelykapcsolót, avagy maradhat némi kapcsolat? Főleg a magasabb sebességfokozatoknál. -Lehet-e szerepe a tengelykapcsoló utáni elemek tehetetlenségének a jelenségben? Arra gondolok, hogy az akkor még esetleg mégsem lassul úgy, vagy ez lehet, hogy hülyeség... |
|
Előzmény: 3, erga |
Fórum - Illés Klub - Humor | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:40:13 (Sze) 528. |
Ezen már túl vagyok, nem figyeltem. Elnézést. | |
Előzmény: 526, Zé |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:46:57 (Sze) 524. |
Én C vágányos vagyok, ha már vasút... ráadásul járműműszaki hülyeségeket is írok. Elnézést. | |
Előzmény: 523, Lilike |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:18:50 (Sze) 516. |
A fronthajtásos szgk-n is a hátsó tengelyen van a diff.mű. | |
Előzmény: 515, svédasztal |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 14:14:26 (Sze) 513. |
Nem azért ![]() Kanyarban haladva a belső kerék útja rövidebb. Közúton ez merev tengely esetén cinkes, a belső kerék emiatt csúszna. Ezért van a hátsó tengelyen a differenciálmű, ami nevében is hordozza funkcióját: kiegyenlíti a futáskülönbséget. Vasúton nincs ilyen, viszont ívben a külső kerék "felfut" a sínszálra, a belső kissé lefut róla, így a külsőnél a kúpos kerékfelület miatt nagyobb sugáron gördül, mígy a belső kisebben, így aztán azonos fordulat alatt a két kerék különböző utat jár be. A csikorgás azért van, mert a szűk ívben a néhány milliméterrel nagyobb nyomtáv ellenére is befeszül a forgóváz. Meg is lehet nézni, hogyan kopnak ezek a sínek. "Legszebb" példa a Moszkva téren az 56-os hurokvágánya. |
|
Előzmény: 511, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:49:06 (Sze) 510. |
Igen, ott is van ilyen, mint ahogy átmeneti ív is (kivéve alacsony sebességre alkalmas szakaszokon). A vasúti járműveknek differenciálművük sincs, mint a közúti járműveknek, ezen is segít a túlemelés (valamivel kisebb így az ív sugara), bár azt inkább a kúpfelülettel oldják meg, hogy ne csússzon a belső kerék. | |
Előzmény: 509, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:48:40 (Sze) 508. |
Azt nem hiszem, hogy lenne olyan ív autópályán, amelyiknél nincs meg az a bizonyos túlemelés. Hogy nem veszed észre, annak az lehet az oka, hogy van a körív szakasz előtt és után egy ún. "átmeneti ív", amelyik egy klotoid-görbe darabja (praktikusan ezen a szakaszon fordítod a kormánykereket egyenes állásból az ívesbe), és amelyik alatt mellesleg folyamatosan nő a túlemelés. Az ív után, pedig csökken, persze. Az ívben haladva pedig azért nem érzed a túlemelést, mert többek között azért találták ki, hogy ez így legyen ![]() |
|
Előzmény: 507, Zé |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 22:00:44 (K) 503. |
Szóval, az első mondat eleje: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármű-állományon belül, mint amekkorák Magyarországon (átlagéletkor 12 év körüli!), addig... innentől, ahogy volt. | |
Előzmény: 502, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 21:59:04 (K) 502. |
És még valami, ha már OFF-olunk: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármúparkban és főleg a teljesítményre gondolok, addig különösen nem célszerű növelni a sebességhatárokat és ezzel együtt a sebesség-különbségeket. Igaz, hogy az autópályák a legbiztonságosabb elemei a közúthálózatnak, mivel a legproblémásabb konfliktus-típusok (keresztezés, szembemenet) nem lehetségesek. A fonódás és az utólérés viszont megvan, és egy utoléréses balesetnél nem csak a sebességkülönbségtől fog függeni a súlyossága, hanem az abszolut sebességektől is. Magyarul: ritkák a balesetek az autópályákon, a kimenetelük viszont annál súlyosabb. És ezt nem kellene tovább feszíteni magasabb engedélyezett sebességekkel. Ja, és hozzá még annyit, hogy kb. 90 km/h környékén kezd el meredeken nőni a fogyasztás, tehát nem is fair dolog ennél lényegesen nagyobb sebességgel való haladásra kényszeríteni a vezetőket. |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:32:32 (K) 501. |
Az a kedvencem, amikor nem is használja a tompított fényszórót, ami amúgy lakott területen kívül (tehát autópályán is) kötelező, de villogni tud. | |
Előzmény: 499 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:31:14 (K) 500. |
A tervezési sebesség azt jelenti, hogy azt veszik alapul az út geometriájának meghatározásakor, valamint minden útmenti tárgyat, növényzetet, szóval az egészet ahhoz igazítják. És ez nem csak azt jelenti, hogy mennyivel lehet azokat a kanyarokat bevenni. Ez amúgy is járműtől is függ. Gondoljunk csak egy süllyesztett, széles abronccsal szerelt, széles karosszériájú Porsche autóra, ahol az alváz és a pályaközelisége és a nagy felület miatt komoly szívóerő lép fel, ami az úthoz tapasztja, valamint eleve alacsonyan van a tömegközéppontja. Na, ha ez megvan, gondoljunk egy virsligumis, magas aljú, magas tömegközéppontú akármire (mondjuk egy Daewoo Tico). Nem mindegy, melyikkel szállunk bele 180-nal egy komolyabb ívbe (asszem, a Tico azért tudja ezt a sebességet, de ha nem, akkor is csak egy végletet óhajtottam ábrázolni). Sokkal inkább van szó a belátható távolságról, amit az autópálya közepén húzódó elválasztó sáv, illetve az útmenti berendezések, tárgyak, növényzet (fasorok, zajvédő falak, korlátok, vadrács stb.) alapvetően befolyásolnak. Tehát lehet rajta repeszteni, de nem biztos, hogy egy hirtelen helyzetben lesz időd korrigálni, egész pontosan, hogy amikorra meglátsz valamit, nem késő-e már. És akkor lehet számolni, hogy mennyivel hosszabb úton állsz meg 160-ról, mint 130-ról. Még valami: Halálos balesetet csak egyszer lehet szenvedni, minden "út császára" elmondhatja, hogy még sosem volt ilyenje. |
|
Előzmény: 498, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:37:14 (K) 497. |
És ez a nem korlátozott sebesség is csak mint általános szabály igaz, valójában nagyon sok szakaszon van kitáblázott sebességkorlátozás. Továbbá a magyar autópályák jó része a 130-ra sem alkalmas, a tervezési sebesség miatt. És van még jónéhány ok, ami miatt eszetlenség lenne akár csak emelni a jelenlegi 130km/h határt. Pl. a nem kellőképp felnőtt gépjárművezetők miatt. Az ilyen sokszáz lovas járgányokkal is az a baj kis hazánkban, hogy akik ilyenre gyúrnak, azok szellemileg és morálisan egy talicska irányítására sem alkalmasak. Legtöbbjük akkora suttyó, hogy semmilyen közösségben való létre nem lenne szabad engedni őket, de hát nálunk szabadság és demokrácia van... |
|
Előzmény: 491 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 13:34:22 (K) 490. |
Szigorúan saját, szubjektív véleményem szerint ez egy gizda, farokhosszabbító járgány. Mi a reteknek a 350 km/h egy szériaautónál? | |
Előzmény: 489, erga |
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 12:38:03 (K) 9245. |
Vannak alappillérek, amitől egy dal az, ami. Ezeket nem illik megváltoztatni. Ha valaki nem bír az egyéni elképzeléseivel, akkor írjon új dalt. | |
Előzmény: 9243 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 12:35:00 (K) 9244. |
Attól tartok, hogy ez a zenészek részéről "csak" munka. Ha megnézzük, "honnan jöttek", nem is nagyon kell csodálkozni ezen. Maróthy Zoltán korábban az Ossian, majd a Fahrenheit tagja, nem kifejezetten ez a stílus (HR/HM). Lengyelfi Miklóst a KFT-ből ismerhetjük, megfordult még a Pénz és a Barbaro együttesekben is. Závodi Gábor anno a Mex nevű együttesben játszott, ahogy emlékszem, inkább buli-rock volt, semmiképp sem Koncz Zsuzsa vonulata. Tiba Sanyi pedig jazz-dobos, amúgy nem egy fapofa (őt ismerem személyesen is). Fúziós jazz-t játszó bandákban is előfordult, mint ahogy a már nemzetközi hírű Jazzpression-ben, avagy a Táncosokkal Farkalók nevű príma zenekarban is. Nyilván, nem érzik annyira magukénak ezeket a dalokat, mint azok tennék, akik írták, avagy annak idején játszották. Egyébként kiváló muzsikusok mind, bár én speciel Z.Gábor munkásságát annyira nem csípem, épp az önkényes átdolgozásai és a nem túl fantáziadús hangszerelései miatt (lásd még: Csinibaba). Az pedig a zene egyik -amúgy fantasztikus- sajátossága, hogy egyenként kiváló teljesítményekből nem feltétlenül lesz hangulat is. Fenntartva, hogy ezek a zenészek megállják a helyüket, felmerül a kérdés, hogy mégis, hogyan és miért koptak ki KZs mellől a korábbi, amúgy mai napig is aktív zenésztársak. |
|
Előzmény: 9240, Zsofi |
Fórum - Illés Klub - Humor | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.26 11:09:58 (H) 487. |
A 90-es évek elején, amikor bejöttek a multik, akkor szaporodtak el az egyszerű üzletkötők, mint "sales manager"-ek. Kitalálták aztán, hogy a takarítónő pedig cleaning manager ![]() Informatikai tanulmányok alapján a lépcsőt csak diszkrét lejtő néven emlegettük ![]() |
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.25 13:45:38 (V) 9211. |
Jó filmek, valószínűleg úgy. Avagy van bennük egy-két igen jól sikerült jelenet. A Zabriskie Point-ban pl. amikor a végén felrobban az a vityiló, alatta pedig jófajta Pink Floyd muzsika megy, még a pszichedelikus korszakukból. Finom csemege. Mondjuk erről most lemaradtam, pedig felvettem volna. Valahol csak meg lehet szerezni, remélem. | |
Előzmény: 9210, hulio |
<< < 62 63 64 65 66 67 68 69 70 > >> |
|