Színváltás: |
|
Fórum - Illés Klub - Humor | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:48:40 (Sze) 508. |
Azt nem hiszem, hogy lenne olyan ív autópályán, amelyiknél nincs meg az a bizonyos túlemelés. Hogy nem veszed észre, annak az lehet az oka, hogy van a körív szakasz előtt és után egy ún. "átmeneti ív", amelyik egy klotoid-görbe darabja (praktikusan ezen a szakaszon fordítod a kormánykereket egyenes állásból az ívesbe), és amelyik alatt mellesleg folyamatosan nő a túlemelés. Az ív után, pedig csökken, persze. Az ívben haladva pedig azért nem érzed a túlemelést, mert többek között azért találták ki, hogy ez így legyen ![]() |
|
Előzmény: 507, Zé |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 22:00:44 (K) 503. |
Szóval, az első mondat eleje: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármű-állományon belül, mint amekkorák Magyarországon (átlagéletkor 12 év körüli!), addig... innentől, ahogy volt. | |
Előzmény: 502, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 21:59:04 (K) 502. |
És még valami, ha már OFF-olunk: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármúparkban és főleg a teljesítményre gondolok, addig különösen nem célszerű növelni a sebességhatárokat és ezzel együtt a sebesség-különbségeket. Igaz, hogy az autópályák a legbiztonságosabb elemei a közúthálózatnak, mivel a legproblémásabb konfliktus-típusok (keresztezés, szembemenet) nem lehetségesek. A fonódás és az utólérés viszont megvan, és egy utoléréses balesetnél nem csak a sebességkülönbségtől fog függeni a súlyossága, hanem az abszolut sebességektől is. Magyarul: ritkák a balesetek az autópályákon, a kimenetelük viszont annál súlyosabb. És ezt nem kellene tovább feszíteni magasabb engedélyezett sebességekkel. Ja, és hozzá még annyit, hogy kb. 90 km/h környékén kezd el meredeken nőni a fogyasztás, tehát nem is fair dolog ennél lényegesen nagyobb sebességgel való haladásra kényszeríteni a vezetőket. |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:32:32 (K) 501. |
Az a kedvencem, amikor nem is használja a tompított fényszórót, ami amúgy lakott területen kívül (tehát autópályán is) kötelező, de villogni tud. | |
Előzmény: 499 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:31:14 (K) 500. |
A tervezési sebesség azt jelenti, hogy azt veszik alapul az út geometriájának meghatározásakor, valamint minden útmenti tárgyat, növényzetet, szóval az egészet ahhoz igazítják. És ez nem csak azt jelenti, hogy mennyivel lehet azokat a kanyarokat bevenni. Ez amúgy is járműtől is függ. Gondoljunk csak egy süllyesztett, széles abronccsal szerelt, széles karosszériájú Porsche autóra, ahol az alváz és a pályaközelisége és a nagy felület miatt komoly szívóerő lép fel, ami az úthoz tapasztja, valamint eleve alacsonyan van a tömegközéppontja. Na, ha ez megvan, gondoljunk egy virsligumis, magas aljú, magas tömegközéppontú akármire (mondjuk egy Daewoo Tico). Nem mindegy, melyikkel szállunk bele 180-nal egy komolyabb ívbe (asszem, a Tico azért tudja ezt a sebességet, de ha nem, akkor is csak egy végletet óhajtottam ábrázolni). Sokkal inkább van szó a belátható távolságról, amit az autópálya közepén húzódó elválasztó sáv, illetve az útmenti berendezések, tárgyak, növényzet (fasorok, zajvédő falak, korlátok, vadrács stb.) alapvetően befolyásolnak. Tehát lehet rajta repeszteni, de nem biztos, hogy egy hirtelen helyzetben lesz időd korrigálni, egész pontosan, hogy amikorra meglátsz valamit, nem késő-e már. És akkor lehet számolni, hogy mennyivel hosszabb úton állsz meg 160-ról, mint 130-ról. Még valami: Halálos balesetet csak egyszer lehet szenvedni, minden "út császára" elmondhatja, hogy még sosem volt ilyenje. |
|
Előzmény: 498, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:37:14 (K) 497. |
És ez a nem korlátozott sebesség is csak mint általános szabály igaz, valójában nagyon sok szakaszon van kitáblázott sebességkorlátozás. Továbbá a magyar autópályák jó része a 130-ra sem alkalmas, a tervezési sebesség miatt. És van még jónéhány ok, ami miatt eszetlenség lenne akár csak emelni a jelenlegi 130km/h határt. Pl. a nem kellőképp felnőtt gépjárművezetők miatt. Az ilyen sokszáz lovas járgányokkal is az a baj kis hazánkban, hogy akik ilyenre gyúrnak, azok szellemileg és morálisan egy talicska irányítására sem alkalmasak. Legtöbbjük akkora suttyó, hogy semmilyen közösségben való létre nem lenne szabad engedni őket, de hát nálunk szabadság és demokrácia van... |
|
Előzmény: 491 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 13:34:22 (K) 490. |
Szigorúan saját, szubjektív véleményem szerint ez egy gizda, farokhosszabbító járgány. Mi a reteknek a 350 km/h egy szériaautónál? | |
Előzmény: 489, erga |
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 12:38:03 (K) 9245. |
Vannak alappillérek, amitől egy dal az, ami. Ezeket nem illik megváltoztatni. Ha valaki nem bír az egyéni elképzeléseivel, akkor írjon új dalt. | |
Előzmény: 9243 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 12:35:00 (K) 9244. |
Attól tartok, hogy ez a zenészek részéről "csak" munka. Ha megnézzük, "honnan jöttek", nem is nagyon kell csodálkozni ezen. Maróthy Zoltán korábban az Ossian, majd a Fahrenheit tagja, nem kifejezetten ez a stílus (HR/HM). Lengyelfi Miklóst a KFT-ből ismerhetjük, megfordult még a Pénz és a Barbaro együttesekben is. Závodi Gábor anno a Mex nevű együttesben játszott, ahogy emlékszem, inkább buli-rock volt, semmiképp sem Koncz Zsuzsa vonulata. Tiba Sanyi pedig jazz-dobos, amúgy nem egy fapofa (őt ismerem személyesen is). Fúziós jazz-t játszó bandákban is előfordult, mint ahogy a már nemzetközi hírű Jazzpression-ben, avagy a Táncosokkal Farkalók nevű príma zenekarban is. Nyilván, nem érzik annyira magukénak ezeket a dalokat, mint azok tennék, akik írták, avagy annak idején játszották. Egyébként kiváló muzsikusok mind, bár én speciel Z.Gábor munkásságát annyira nem csípem, épp az önkényes átdolgozásai és a nem túl fantáziadús hangszerelései miatt (lásd még: Csinibaba). Az pedig a zene egyik -amúgy fantasztikus- sajátossága, hogy egyenként kiváló teljesítményekből nem feltétlenül lesz hangulat is. Fenntartva, hogy ezek a zenészek megállják a helyüket, felmerül a kérdés, hogy mégis, hogyan és miért koptak ki KZs mellől a korábbi, amúgy mai napig is aktív zenésztársak. |
|
Előzmény: 9240, Zsofi |
Fórum - Illés Klub - Humor | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.26 11:09:58 (H) 487. |
A 90-es évek elején, amikor bejöttek a multik, akkor szaporodtak el az egyszerű üzletkötők, mint "sales manager"-ek. Kitalálták aztán, hogy a takarítónő pedig cleaning manager ![]() Informatikai tanulmányok alapján a lépcsőt csak diszkrét lejtő néven emlegettük ![]() |
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.25 13:45:38 (V) 9211. |
Jó filmek, valószínűleg úgy. Avagy van bennük egy-két igen jól sikerült jelenet. A Zabriskie Point-ban pl. amikor a végén felrobban az a vityiló, alatta pedig jófajta Pink Floyd muzsika megy, még a pszichedelikus korszakukból. Finom csemege. Mondjuk erről most lemaradtam, pedig felvettem volna. Valahol csak meg lehet szerezni, remélem. | |
Előzmény: 9210, hulio |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.25 10:45:13 (V) 9207. |
"Sajnos", akkor épp ABSZ lesz a Békebíróban (uccsó bulink azon a helyen), de aki szereti a jó jazz-rock muzsikát, az menjen SBB-re, mert nagyon jók. Még a 70-es években volt a fénykoruk, mostanában nem tudom, miket csinálnak, de nem hiszem, hogy rosszak lennének. Ja, és az új dobosuk Németh Gábor (rengeteg bandában játszott már, pl. Dinamit, P.Mobil, Skorpió). Szóval, fáj a szívem, hogy nem lehetek ott. | |
Előzmény: 9206, G.TIBI |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.23 15:04:46 (P) 9194. |
Vagy a BKV-nak, de sietnie kell, mert nemsokára kivonják őket a forgalomból ![]() |
|
Előzmény: 9193 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.22 09:06:46 (Csü) 9176. |
Ez kb. olyan, mint hogy valaki hosszú évek óta vezet autót és ismeri annak minden rezdülését, alapvető dolgokat meg is tud javítani rajta (kicserélni), illetve hogy valakinek pedig autógépész-mérnök diplomája van, de nem tudja felnyitni a motorháztetőt sem. Felhasználók ilyen-olyan gondjainak orvoslásához jobb is az erős felhasználói tapasztalat, mint egy informatikusi képesítés. | |
Előzmény: 9174, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.22 08:53:00 (Csü) 9172. |
Internet Explorernek van egy olyan menüpontja, hogy Nézet, azon belül egy Szövegméret nevű alpont, ahol lehet "válogatni", hogy mekkora legyen. |
Fórum - Illés Klub - A Zenekarnak | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.21 09:48:14 (Sze) 213. |
Mi akár oda se menjünk ![]() |
Fórum - Illés Klub - Vendégkönyv | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.21 08:25:18 (Sze) 9161. |
Sopronban is ezt tette 15-én. Ott egy nagyon szép ünnepi műsort adtak este, a Fő téren, az Experidance, Nemcsák Károly és Béla bácsi közreműködésével. Príma volt! | |
Előzmény: 9159, Lilike |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.20 08:37:40 (K) 9145. |
Tudnám, ez mire jó... Illés-Republic párhuzamhoz: Vehetek egy lazacszínű 5húros MusicMan basszusgitárt, átmehetek kopaszba, csak egy bajusszal és regisztrálhatok Tony Levin néven az iwiw-en, stb., attól még LÉNYEGÉBEN sehol sem leszek tőle, noha tisztelem munkásságát és példaképnek tartom. |
|
Előzmény: 9144, Zsofi |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.13 22:42:51 (K) 9031. |
Isten éltesse a KMB-t! Kérlek, adjátok át nekik a mi üdvözletünket. Aztán meg várunk a BB-ban! ![]() |
|
Előzmény: 9030, szürke bagoly |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.13 22:28:13 (K) 9028. |
Van viszont az a Marlene Dietrich-dal, amit angolul is elénekelt (Where have all the flowers gone - így kezdődik), valaki magyrul is előadta, "Hova tűnt a sok virág...", szóval egy nagyon híres, háború-ellenes dal. Az németül szól igazán nagyot, úgy eléggé "durva". |
<< < 62 63 64 65 66 67 68 69 70 > >> |
|