Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
VendégkönyvG.TIBI 2024.03.24 21:15:26
National Forumis 2024.02.23 00:25:31
A ZenekarnakForumis 2023.12.13 13:19:16
Plitvicei kirándulásForumis 2023.12.13 13:08:15
Is sports betting profitable?Lathan 2023.08.19 11:37:51
Műszaki dolgokPalodi 2023.08.19 11:31:03
Are sports betting profitable?Palodi 2023.08.19 11:29:47
Online bettingPalodi 2023.08.19 11:22:24
HumorLathan 2023.08.19 11:17:31
Melyek a legjobb esport fogadási platformok Magyarországon?Palodi 2023.08.19 01:23:01
Konyhai dolgokLathan 2023.08.19 00:58:31
Erdély kirándulásForumis 2023.08.11 13:23:38
Ünnepek/születésnap,névnap/Ben 2022.05.30 09:53:17
SportBen 2022.05.27 05:10:11
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11


<<   <   8   9   10   11   12   13   14   15   16   >   >>  

Műszaki dolgok   302
Pluto Válasz erre (^) (>) (f) 2007.07.10 23:45:22 (K) 25.
Te is, főleg a hozzászólásom utólsó sorát!

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.07.10 23:36:40 (K) 24.
Inkább olvasd el, hogy miről van szó.
  Előzmény: 23, Pluto

Pluto Válasz erre (^) (>) (f) 2007.07.10 23:19:02 (K) 23.
Halihó

Nem olvastam el hogy miről van szó, de egy biztos:

Z80, AMD am9080, intel 8080, vagy 8085! Ezekkel a procikkal bármit meg tudsz csinálni! Ezek a régi 70' évekbeli procik az ISTENEK!!!

Mostanába azt csinálom, hogy megfokok két darabot (ügyelve hogy ne érje a lábaihoz). Bekapcsolom a Queen We are The Champions című számot, és zúzok!




Útyogy, a többi mááán csaka vasalááss témálya!


Nah csak egy poén volt..

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.06.02 08:42:14 (Szo) 22.
Szerintem Ergánál az igazság !
  Előzmény: 19

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.06.02 08:40:11 (Szo) 21.
Autószerelő műhelyben ilyen kérdésekre nem hiszem,hogy kielégítő választ tudnának adni.Ott nem ezzel foglalkoznak.

Ez kőkemény fizikai kérdés,a mechanikai törvények közt kell elmélyedni (Newton-féle klasszikus fizika)
  Előzmény: 19

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.06.01 08:42:10 (P) 20.
Akkor a kolléga nem volt szakértő. Ugyanis aki az, az tudja, hogy ebben az értelemben nincs olyan, hogy lendület. A lendület nem azt jelenti, hogy gyorsulna tovább, mert addig is gyorsult (hiszen honnan venné ehhez az energiát?!), hanem azt, hogy ellenáll a súrlódásnak és egyéb, sebességét megváltoztató hatásoknak.

Közben egyébként biztossá vált: ebben a dologban a gyorulásmérő műszer a hibás, annak a tehetetlensége miatt nem esik vissza látszólag azonnal nullára a gyorsulás. Mert valójában azonnal visszaesik.
  Előzmény: 19

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.05.31 10:30:01 (Csü) 18.
A kiinduló témára vonatkozóan egyetértek a 2. hozzászólóval, és nem esik vissza nullára a váltás pillanatában azért, mert az autó még lendületben van.

Mármint pontosan mi nem esik vissza? A sebesség, vagy a gyorsulás?

A szakértő kolléga pedig válaszolhatna arra, hogy a kuplung kinyomása után honnan veszi az autó az energiát a további gyorsulásra. Az autó valóban lendületben van, csak a lendület önmagában nem képes további gyorsításra: a lendület arról szól, hogy ellenáll a fékező hatásoknak.
  Előzmény: 17

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.05.30 19:41:22 (Sze) 15.
Az elektronline szakmai fórumon az egyik szaki költeménye:

Eme ketyere mely megbetegedett, ehhez nekem egy fergeteges elme kellene, mellyel egy eszmecsere lenne. E szerkezetet mely nehezen gerjed be, de begerjedve ketyeg rendesen, egyes esetekben kerge lesz. Esetleg melegben lehet ennek kellemesebb? Verve eme szerkezet nem jelzett nekem. De egyszer melegben sem remekelt. Ez teljesen lehetetlen. Eszem kereke meglehet nem kedvez erre.
Eme helyzet nem kellemes nekem.
Esetleg Mekk Elek keveredett erre?
Mekk Elek egy elcseszett kecske, melynek nem kedvez szerencse. Egyetlen tette sem fergeteges, esetleg keserves.
Rendre elcsesz szerkezetet, tervet s egyebet. Kedvem erre nem remek.
Weben kerestem embereket erre, eme helyen megleltem. Lehet szerencse kedvezett nekem?
Emberek! Mekegjetek nekem erre egy keveset, de rendes legyen! Eme tetves szerkezetben mely elem rendetlen?


Válasz erre (^) (>) (f) 2007.05.08 16:47:45 (K) 14.
Jááááájjjj de ostoba !
  Előzmény: 13, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.05.08 14:22:06 (K) 13.
Felhasználó levele:

Jó napot!

Ha floppyra akarom másolni a filmet, megnyomom a "paste" gombot, és akkor megjelenik nekem egy szöveg, hogy a floppyn nincs elég hely. Ezután megnyomom hogy "paste shortcut", és akkor a film már ráfér. Probléma csak akkor van, ha más PC-n akarom elindítani, ugyanis akkor megjelenik, hogy nem találja a filmet, ugyanakkor az én számítógépemen a floppyról normálisan el tudom indítani. Mi lehet a gond?

Köszönöm

Sári



Hotline válasz:

Kedves Asszonyom!

A válltáskájába nem tudja belegyömöszölni a bundáját. Egy cetli, melyre fel van írva, hogy a bunda a szekrényében van, viszont belefér. Tehát ha otthon van, és elolvassa a válltáskában lévő cédulát a felirattal, hogy a bunda a szekrényben van, akkor azt ott meg is találja. Rosszabb a helyzet, ha a barátnőjénél van, előveszi a cédulát, és ott olvassa el, hogy a bunda a szekrényben van. A barátnője szekrényéban viszont a végtelenségig keresheti, a bundája biztosan nem lesz ott...

Magyarázat:
Válltáska - floppy
Bunda - film
Cédula - "shortcut"
Szekrény - számítógép
Moly a szekrényben - vírus
Szomszéd a szekrénben - hacker
Szolgálati útról hazatérő, szekrényt átvizsgáló férj - BSA (Business Software Alliance)
  Előzmény: 11, Zé

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.05.08 10:52:03 (K) 12.
Óbazz.
  Előzmény: 11, Zé

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.05.08 10:40:45 (K) 11.
Most kaptam :

TechSupport: Hallo, miben segíthetek?
Ügyfél: A számítógépemben füstöl a hálózati tápegység.
TS: Akkor sajnos ki kell cserélnie a tápegységet.
Ü: Nem kell! Csak meg kell változtatni az ini állományokat.
TS: De uram egyértelmű, hogy a tápegység hibás. Ki kell cserélni.
Ü: Semmi esetre. Valaki mondta nekem, hogy elég megváltoztatni az ini
állományokat és rendben lesz. Én csak azt akarom öntől, hogy mondja meg a
helyes parancsot.
Tíz perc intenzív magyarázat után sem értette meg az ügyfél a probléma
lényegét. A TS munkatárs már nem állta meg, hogy ne "feleljen".
TS: Sajnálom uram. Általában ezt az ügyfeleknek nem áruljuk el, de létezik
egy nem publikált DOS parancs, amely megoldja ezt a problémát...
Ü: Tudtam én!
TS: A config.sys végére írja be a következo sort: "LOAD NOSMOKE.COM" és
minden normálisan fog működni. Utána értesítsen mi a helyzet.
Kb. tíz perc múlva.
Ü: Nem működik. Még mindig füstöl.
TS: Rendben. Milyen verziószámú DOS-t használ?
Ü: MS-DOS 6.22
TS: Akkor ez a probléma. Ez a Dos verzió nem tartalmazza a NOSMOKE.com-t.
Kapcsolatba kell lépnie a Microsoft-tal, és kérni tőlük upgrade-et. Majd
értesítsen, hogy sikerült.
Kb. egy óra múlva.
Ü: Ki kell cserélni a tápegységet.
TS: Miért?
Ü: Hát felhívtam a Microsoftot és a technikusnak elmondtam, hogy ön mit
mondott. Utána a tápegységről kérdezgetett...
TS: És mit mondott Önnek?
Ü: Azt mondta, hogy a tápegységem nem kompatilibis a Nosmoke.com-mal.

szürke bagoly Válasz erre (^) (>) (f) 2007.05.04 00:27:03 (P) 10.
Biztos !
  Előzmény: 9, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 20:54:16 (Csü) 9.
Minél többet gondolkodom ezen, annál inkább arra jutok, hogy a műszer tehetetlenségéről van szó.

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 14:06:33 (Csü) 8.
Ja,bocsi,értem. Elképzelhető,amit leírtál-ha jobban belegondolunk...ha ez a löket legyőzi az ellenerőket.
  Előzmény: 7, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 13:23:40 (Csü) 7.
Tehetetlenségi gyorsulás viszont véleményem szerint nem létezik.

Pillanat, én nem is erről beszélek. Az természetes, hogy nem arról van szó, hogy "ha már eddig gyorsult, és megszűnik a gyorsító erő, akkor ő azért még tovább gyorsulna egy kicsit a lendülettől". Fizika vizsgán nem is hallanának ilyesmit szívesen, az tuti. Hanem arról beszélek, hogy ugye a gyorsítás során a gumik elcsavarodnak, a hajtáslánc (egy kicsit) elcsavarodik, stb. A kérdés az, hogy amikor a gyorsítőerő megszűnik, akkor az ezekből "visszarúgó", felszabaduló energia lökhet-e még egy kicsit a kocsin.
  Előzmény: 6, Zé

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 13:07:21 (Csü) 6.
A kuplung utáni elemek-sebességváltómű,differenciálmű,féltengelyek-tömege nagyságrendekkel kisebb,mint a jármű össztömege. Tehetetlenségi gyorsulás viszont véleményem szerint nem létezik.
Ráadásul csupán az állandó sebességen tartáshoz is energia kell :az aerodinamikai- és mechanikai súrlódási erők kiegyenlítéséhez.
A légellenállás -sebesség viszonya ráadásul négyzetes!
Szóval a mérésben lehet késés-csúszás.
  Előzmény: 5, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 07:05:21 (Csü) 5.
"Lehet-e szerepe a tengelykapcsoló utáni elemek tehetetlenségének a jelenségben?"

Na igen, valóban itt kezd érdekessé válni a dolog. Ugyanis a tengelykapcsoló valóban teljesen megszűnteti a kapcsolatot, tehát a kinyomása után a motor nem tudja tovább gyorsítani az autót - kérdés azonban, hogy más tudja-e. Ez részemről is csak kérdés, egyelőre még csak nem is sejtem megbízhatóan a választ, de vitáztam már erről máshol, és ott felvetődött, hogy vajon tárolódhat-e akkora energia az autó gyorsítás hatására elcsavart gumiabroncsaiban, vagy a torziósan megfeszült hajtáslánc elemeiben, hogy a kuplung kinyomása után azok még tudják gyorsítani az autót. Nem baj, ha csak olyan kicsi ideig, hogy azt a műszer ki sem tudja mutatni - itt most úgyis csak az elv a lényeges.
  Előzmény: 4, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:48:43 (Sze) 4.
Egyfelől azt gondolom, hogy ez valóban a műszer tehetetlenségének köszönhető.
Másfelől ez már túlmegy azon, amit innen, billentyűk mögül megoldhatnánk. Gondolkodom, hogy kit kérdezzek meg erről, aki végzett már ilyen méréseket.
Tulajdonképp az sem rossz már, ha a pillanatnyi sebességet megbízhatóan tudjuk mérni. Annak a görbének adott pontjára illeszkedő érintő meredeksége (magyarul iránytangense) a pillanatnyi gyorsulás.
Fentebbiből kiindulva viszont megint oda jutunk, hogy mitől nőne a sebesség (nyugodtan feltételezhetjük, hogy ilyen mérést csak sík terepen végeznek), amikor épp nincs meg a hajtáslánc. Tehát szinte biztosra lehet mondani, hogy valójában egy röpke pillanatra leesik a gyorsulás.
Miután beégtem már egy műszaki kérdésben (hiába no, azt nem gyakorlom), így csak kérdés jellegű feltevéseket tennék:
-Minden esetben teljesen szétkapcsoljuk a tengelykapcsolót, avagy maradhat némi kapcsolat? Főleg a magasabb sebességfokozatoknál.
-Lehet-e szerepe a tengelykapcsoló utáni elemek tehetetlenségének a jelenségben? Arra gondolok, hogy az akkor még esetleg mégsem lassul úgy, vagy ez lehet, hogy hülyeség...
  Előzmény: 3, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 21:53:52 (Sze) 3.
Többiek, ez biztos?
  Előzmény: 2, Zé

<<   <   8   9   10   11   12   13   14   15   16   >   >>