Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
Vendégkönyvabsz 2024.11.18 10:08:39
Milyen az ingatlanpiac Mersin városában?ress 2024.10.13 16:29:05
Sportdemi 2024.10.13 14:07:31
Erdély kiránduláskqk43399 2024.08.22 09:10:56
A ZenekarnakJoly 2024.07.28 22:59:23
Plitvicei kirándulásForumis 2023.12.13 13:08:15
Műszaki dolgokPalodi 2023.08.19 11:31:03
HumorLathan 2023.08.19 11:17:31
Konyhai dolgokLathan 2023.08.19 00:58:31
Ünnepek/születésnap,névnap/Ben 2022.05.30 09:53:17
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11
Melyek a legjobb esport fogadási platformok Magyarországon? 
Hozzáadás a Kedvencekhez  
Melyik cég kínál jó transzfert a Podgorica repülőtérről? 


<<   1   >>  

Műszaki dolgok   3
Válasz(ok):
erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.10.14 13:25:13 (K) 364.
Világos, köszi!
  Előzmény: 363, benzol

Hozzászólás:
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.10.14 12:22:25 (K) 363.
Ez egy sikló, ilyen rendszerű üzemel Graz-ban is pölö. A kocsik alatt egyik oldalon "lapos" kerekek vannak, amik a sín felszínén futnak, a másik oldalon viszont olyanok, amik mindkét irányban ellentartanak a sínszálnak (tehát nem csak bentről kifele, mint a normál vasúti kerék), mondhatni valami "U" profillal rendelkeznek. A két kocsin ellentétes oldalon vannak ezek a kerekek. A drótkötél felül van "átvetve", tehát sikló lévén az által húzogatják fel-le a kocsikat. A kitérő épp középen van, és a profilos kerekeknek köszönhetően az egyik kocsi mindig az egyik, a másik kocsi mindig a másik ágon fog közlekedni, mivel a két legszélső sínszálról nem tudnak letérni. A belsőkön csak rajta fut a kerék. Nincs mozgó alkatrész a váltóban, igazából váltó sincs.
Az ilyen megoldásnak ott van értelme, ahol viszonylag hosszú, és főleg nem egyenes a pálya. Mondhatnánk, szélsőséges esete, amikor a kitérő szakasz hossza a teljes pályára kiterjed , ilyen a budapesti Sikló, de persze itt más különbségek is vannak.
  Előzmény: 362, erga

Előzmény:
erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.10.14 12:03:50 (K) 362.
Benzol, nyáron voltam a Magas-Tátrában, és utaztam egy kis hegyi vasúton, ahol a keresztezést ilyen váltókon át oldották meg. Hogy a francba működik ez, ill. milyen kereke van a járműnek? Szembe épp az ellenvonat jön, és ezen a helyen van a kereszt. Motor nincs, drótkötelek vontatják a kocsikat.


<<   1   >>