Ez egy sikló, ilyen rendszerű üzemel Graz-ban is pölö. A kocsik alatt egyik oldalon "lapos" kerekek vannak, amik a sín felszínén futnak, a másik oldalon viszont olyanok, amik mindkét irányban ellentartanak a sínszálnak (tehát nem csak bentről kifele, mint a normál vasúti kerék), mondhatni valami "U" profillal rendelkeznek. A két kocsin ellentétes oldalon vannak ezek a kerekek. A drótkötél felül van "átvetve", tehát sikló lévén az által húzogatják fel-le a kocsikat. A kitérő épp középen van, és a profilos kerekeknek köszönhetően az egyik kocsi mindig az egyik, a másik kocsi mindig a másik ágon fog közlekedni, mivel a két legszélső sínszálról nem tudnak letérni. A belsőkön csak rajta fut a kerék. Nincs mozgó alkatrész a váltóban, igazából váltó sincs.
Az ilyen megoldásnak ott van értelme, ahol viszonylag hosszú, és főleg nem egyenes a pálya. Mondhatnánk, szélsőséges esete, amikor a kitérő szakasz hossza a teljes pályára kiterjed , ilyen a budapesti Sikló, de persze itt más különbségek is vannak.
|