"Az autózás se lesz már soha az, ami volt."
Sajnos, de inkább hálistennek. Itt aztán nagyon szembe lehet ereszteni egymással a különböző filozófiákat. Van ugyebár, amelyik a "vas élménye" névvel lehetne leginkább összefoglalható, míg van, amelyik az "A-ból B-be való eljutás" eszközeként tekint csupán az autóra.
Bennem is hadakozik ez a két irányzat, bár kényelmes is vagyok. Van viszont egy olyan szempont, ami miatt mindenképp a sok "kütyüre" szavazok: ez pedig a biztonság. Az már elég régóta adott, hogy néhányszáz kilogramm tömeggel együttmozgunk a sétatempónk többszörösével. Az tehát nem újdonság, hogy nagyot tudunk csattanni. Viszont ha a technikát az irányban lehet fejleszteni, amelyik mind a balesetek valószínűségét, mind az az által előálló kárt (anyagi is, de főleg emberéletben) csökkenti, akkor annak helye van. Jó, hogy említed az öreg Suzuki-t. Hát persze, hogy jó dolog, hogy alig bír elromlani benne valami, mert annyira ridegtartásra van kitalálva és nincs is benne sokminden. De meghalni elég egyszer egy ilyenben, és akkor aztán nagyon oda az élmény. Lássuk pl. a biztonsági öv kérdését. Oda lett vele a "sezlony-fíling", fene az oldaltartásba is, egy mai autóban elől már nem is lehet rendesen dugni ezek miatt
Tudom, most azt fogod mondani, hogy vezetni kellene megtanulni. Igen, ez igaz, mint ahogy globálisan vissza kellene fogni a fogyasztást és az energia pazarlását is, és még akad néhány teljesen illuzorikus dolog, aminek úgy kellene lennie, mégsem lesz úgy sohasem. Világbéke és népek barátsága, stb. Addig is, inkább próbálom magamat és a családomat védeni, ahogy lehet.
|