Színváltás: |
|
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.19 17:16:31 (Sze) 111. |
http://index.hu/tech/tudomany/matnh070901/ | |
Előzmény: 110, Zé |
Zé | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.19 16:31:30 (Sze) 110. |
Egyetértek a hibrid járművekkel kapcsolatban. Az lenne az igazán jó megoldás-amivel már sokan,sok helyen kísérletezt(n)ek-hogy villanymotor hajtsa a járművet.Ezek a motorok 0 fordulatszámtól leadják a nyomatékot,egyszerű felépítésűek,könnyűek,megbízhatóak. Vannak már nagyon gyorsan és sokszor újratölthető akkumulátorok(Li-polimer),amelyek 300..400km-re elegendő energiát tudnak tárolni,ráadásul a tömegük sem írreálisan nagy. Ha ezt pároztatjuk napelem-töltéssel,ezt a távolságot kitolhatjuk. Hab a tortán a motorfék-üzemmódban történő visszatöltés (!!),ugyanis az egyenáramú motor dinamóként működik ebben az esetben. Régóta motoszkálnak ezek a gondolatok a fejemben-meg kellene valósítani. Alkalmas villanymotorom már van,a szabályozó- elektronikát pedig meg tudom tervezni/valósítani. |
|
Előzmény: 104, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.18 16:22:13 (K) 104. |
A kerékpárnak is van CO2-kibocsátása. Pontosan annyi, amennyit az azt hajtó ember kilélegez. Ha másfél tonnát kell mozgatni (mondjuk egy autót), akkor ennek megfelelően lényegesen nagyobb lesz a kibocsátás, akár egy motor hajtja, akár száz ember. Persze mindez csak akkor igaz, ha fosszilis alapú üzemanyagokban gondolkodunk - és itt jön be a képbe az, amit úgy hívunk: megújuló energiaforrások. Erre kéne (szerintem) rágyúrni, nem olyan elhibázott, felesleges cuccokat csinálni, mint hibrid járművek. Amelyeket amúgy nagyon tisztelek, csak sajnos a működési elvükből adódan alig képesek kevesebbet kibocsátani, mint a tisztán benzines társaik, így nem igazán érik meg az árukat - nem ők képviselik tehát a jövőt. |
|
Előzmény: 102 |
<< 1 >> |
|