Benzol, lenne egy biztberes sztorim.
Van ugyebár a térközjelző, aminek az a feladata, hogy megmutassa, hogy az utána következő térköz vonatmentes-e. Ha nem, a jelző vörösen világít, ha igen, akkor pedig valamilyen szabad jelzéssel. A szabad jelzések mindegyike maximális sebességgel való továbbhaladást engedélyez (akár a sárga, akár a zöld), hiszen a nyílt pályán nincs váltó, ami miatt mondjuk 40-nel kellene haladni.
Adott egy térközjelző, ami mondjuk zöld, és az egyszerűség kedvéért utána is térközjelző jön, nem bejárati. Figyeljük ezt a térközjelzőt, mi történik, ha jön a vonat. Legyen mondjuk zöld. Ha elhaladt mellette a vonat, értelemszerűen visszaesik vörösbe. Ha a vonat eléri a következő térközjelzőt, akkor emez sárgára vált, jelezvén, hogy egyrészt a térköz felszabadult, másrészt hogy a következő jelzőn vörös várható. Ha pedig még egy térközzel előrébb jut a vonat, az ominózus jelző zöldre vált, jelezvén, hogy a következő jelzőn is már megjelent a Vmax jelzés (a sárga).
Fentiek fényében nyilvánvaló, hogy egy térközjelző nem válthat vörösből közvetlenül zöldbe, mindenképp köztük kell lennie a sárgának. Én azonban hétvégén felvettem egy videót, amin vörösből közvetlenül zöldbe megy, és komoly hírnevű biztberes mérnökök vitatkoznak most azon, mi is történhetett.
|