Színváltás: |
|
Az Utolsó Európai | Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 16:54:22 (Csü) 301. |
Ebbe szerintem itt ne menjünk bele... Pár éve már vitáztam erről az Indexen emberekkel, és csak kevesen értették meg, hogy két autó biztonsági színvonala csak tökéletesen azonos körülmények között vethető össze, ilyenek viszont nem léteznek, csak laboratóriumban. Ott meg én ritkán vezetek... Az viszont tény, hogy amit a Saab meg a Volvo csinál a fekete dobozok vizsgálatával, az sokkal eredményesebb fejlesztésekhez vezet, mint az NCAP-csillagocskákra gyártott, műbiztonságban jeleskedő gyártmányok esetében. |
|
Előzmény: 297, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 16:04:56 (Csü) 300. |
Nem az autókban van a hiba, hanem az emberben... | |
Előzmény: 297, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 16:03:57 (Csü) 299. |
Mittomén, mi az a káoszelmélet, legalábbis annyira biztosan fingom sincs róla, hogy figyelembe vehessem Azért biztonságosabb a svéd autó az öreg Buzuki Stiftnél, mert a tervezéskor biztonsági szempontokat is figyelembe vettek, azt szakszerűen és sikerrel tették |
|
Előzmény: 297, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:39:58 (Csü) 298. |
Osztán persze lehet, hogy a nosztalgia beszél belőlem, mert én is öregszem. Nem tudom elfeledni ifjúkorom azon éveit, amikor megkaptam a fater dögös fekete sportsuzukiját, és azzal hasítottam Balatonra, meg a suli előtt. Soha annyira jó nem volt azóta autót vezetni. | |
Előzmény: 297, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:37:35 (Csü) 297. |
Előállnék egy szentségtörő kérdéssel: miért biztonságosabb egy svéd autó egy régi Suzukinál? A válaszban kéretik megfontolni a káoszelmélet ide vonatkozó passzusait is. Aztán: a mai autók tervezésének trendje nekem sem tetszik. Nagyon nem. Minden, ami régen jó volt (úgy általában), az ma rossz. Utálom, hogy nem én adok gázt, hanem a számítógép, utálom, hogy a reflektort nem én kapcsolom le, ha jönnek szembe, hanem a számítógép (bazinagy, zavarkeltő késéssel), nem tetszenek az automata lámpák, ablaktörlők, mert tökéletesen kiszámíthatatlanok és rosszul beállítottak, nem tetszenek a vibráló műszerfalvilágítások és féklámpák (mert ugye LED-esek, és azok a ma használt váltóáramú (!) hálózatból csak az egyik periódust engedik át, és az én szememet nagyon zavarja a vibrálásuk), meg úgy általában: nem tetszik a mai autók sablonossága, élvezhetetlensége és embertelensége. Mára kipanaszkodtam magam. |
|
Előzmény: 293, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:05:45 (Csü) 293. |
"Az autózás se lesz már soha az, ami volt." Sajnos, de inkább hálistennek. Itt aztán nagyon szembe lehet ereszteni egymással a különböző filozófiákat. Van ugyebár, amelyik a "vas élménye" névvel lehetne leginkább összefoglalható, míg van, amelyik az "A-ból B-be való eljutás" eszközeként tekint csupán az autóra. Bennem is hadakozik ez a két irányzat, bár kényelmes is vagyok. Van viszont egy olyan szempont, ami miatt mindenképp a sok "kütyüre" szavazok: ez pedig a biztonság. Az már elég régóta adott, hogy néhányszáz kilogramm tömeggel együttmozgunk a sétatempónk többszörösével. Az tehát nem újdonság, hogy nagyot tudunk csattanni. Viszont ha a technikát az irányban lehet fejleszteni, amelyik mind a balesetek valószínűségét, mind az az által előálló kárt (anyagi is, de főleg emberéletben) csökkenti, akkor annak helye van. Jó, hogy említed az öreg Suzuki-t. Hát persze, hogy jó dolog, hogy alig bír elromlani benne valami, mert annyira ridegtartásra van kitalálva és nincs is benne sokminden. De meghalni elég egyszer egy ilyenben, és akkor aztán nagyon oda az élmény. Lássuk pl. a biztonsági öv kérdését. Oda lett vele a "sezlony-fíling", fene az oldaltartásba is, egy mai autóban elől már nem is lehet rendesen dugni ezek miatt Tudom, most azt fogod mondani, hogy vezetni kellene megtanulni. Igen, ez igaz, mint ahogy globálisan vissza kellene fogni a fogyasztást és az energia pazarlását is, és még akad néhány teljesen illuzorikus dolog, aminek úgy kellene lennie, mégsem lesz úgy sohasem. Világbéke és népek barátsága, stb. Addig is, inkább próbálom magamat és a családomat védeni, ahogy lehet. |
<< 1 >> |
|