Színváltás: |
|
Zé | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 13:07:21 (Csü) 6. |
A kuplung utáni elemek-sebességváltómű,differenciálmű,féltengelyek-tömege nagyságrendekkel kisebb,mint a jármű össztömege. Tehetetlenségi gyorsulás viszont véleményem szerint nem létezik. Ráadásul csupán az állandó sebességen tartáshoz is energia kell :az aerodinamikai- és mechanikai súrlódási erők kiegyenlítéséhez. A légellenállás -sebesség viszonya ráadásul négyzetes! Szóval a mérésben lehet késés-csúszás. |
|
Előzmény: 5, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 07:05:21 (Csü) 5. |
"Lehet-e szerepe a tengelykapcsoló utáni elemek tehetetlenségének a jelenségben?" Na igen, valóban itt kezd érdekessé válni a dolog. Ugyanis a tengelykapcsoló valóban teljesen megszűnteti a kapcsolatot, tehát a kinyomása után a motor nem tudja tovább gyorsítani az autót - kérdés azonban, hogy más tudja-e. Ez részemről is csak kérdés, egyelőre még csak nem is sejtem megbízhatóan a választ, de vitáztam már erről máshol, és ott felvetődött, hogy vajon tárolódhat-e akkora energia az autó gyorsítás hatására elcsavart gumiabroncsaiban, vagy a torziósan megfeszült hajtáslánc elemeiben, hogy a kuplung kinyomása után azok még tudják gyorsítani az autót. Nem baj, ha csak olyan kicsi ideig, hogy azt a műszer ki sem tudja mutatni - itt most úgyis csak az elv a lényeges. |
|
Előzmény: 4, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:48:43 (Sze) 4. |
Egyfelől azt gondolom, hogy ez valóban a műszer tehetetlenségének köszönhető. Másfelől ez már túlmegy azon, amit innen, billentyűk mögül megoldhatnánk. Gondolkodom, hogy kit kérdezzek meg erről, aki végzett már ilyen méréseket. Tulajdonképp az sem rossz már, ha a pillanatnyi sebességet megbízhatóan tudjuk mérni. Annak a görbének adott pontjára illeszkedő érintő meredeksége (magyarul iránytangense) a pillanatnyi gyorsulás. Fentebbiből kiindulva viszont megint oda jutunk, hogy mitől nőne a sebesség (nyugodtan feltételezhetjük, hogy ilyen mérést csak sík terepen végeznek), amikor épp nincs meg a hajtáslánc. Tehát szinte biztosra lehet mondani, hogy valójában egy röpke pillanatra leesik a gyorsulás. Miután beégtem már egy műszaki kérdésben (hiába no, azt nem gyakorlom), így csak kérdés jellegű feltevéseket tennék: -Minden esetben teljesen szétkapcsoljuk a tengelykapcsolót, avagy maradhat némi kapcsolat? Főleg a magasabb sebességfokozatoknál. -Lehet-e szerepe a tengelykapcsoló utáni elemek tehetetlenségének a jelenségben? Arra gondolok, hogy az akkor még esetleg mégsem lassul úgy, vagy ez lehet, hogy hülyeség... |
|
Előzmény: 3, erga |
<< 1 >> |
|