Színváltás: |
|
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 13:23:40 (Csü) 7. |
Tehetetlenségi gyorsulás viszont véleményem szerint nem létezik. Pillanat, én nem is erről beszélek. Az természetes, hogy nem arról van szó, hogy "ha már eddig gyorsult, és megszűnik a gyorsító erő, akkor ő azért még tovább gyorsulna egy kicsit a lendülettől". Fizika vizsgán nem is hallanának ilyesmit szívesen, az tuti. Hanem arról beszélek, hogy ugye a gyorsítás során a gumik elcsavarodnak, a hajtáslánc (egy kicsit) elcsavarodik, stb. A kérdés az, hogy amikor a gyorsítőerő megszűnik, akkor az ezekből "visszarúgó", felszabaduló energia lökhet-e még egy kicsit a kocsin. |
|
Előzmény: 6, Zé |
Zé | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 13:07:21 (Csü) 6. |
A kuplung utáni elemek-sebességváltómű,differenciálmű,féltengelyek-tömege nagyságrendekkel kisebb,mint a jármű össztömege. Tehetetlenségi gyorsulás viszont véleményem szerint nem létezik. Ráadásul csupán az állandó sebességen tartáshoz is energia kell :az aerodinamikai- és mechanikai súrlódási erők kiegyenlítéséhez. A légellenállás -sebesség viszonya ráadásul négyzetes! Szóval a mérésben lehet késés-csúszás. |
|
Előzmény: 5, erga |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 07:05:21 (Csü) 5. |
"Lehet-e szerepe a tengelykapcsoló utáni elemek tehetetlenségének a jelenségben?" Na igen, valóban itt kezd érdekessé válni a dolog. Ugyanis a tengelykapcsoló valóban teljesen megszűnteti a kapcsolatot, tehát a kinyomása után a motor nem tudja tovább gyorsítani az autót - kérdés azonban, hogy más tudja-e. Ez részemről is csak kérdés, egyelőre még csak nem is sejtem megbízhatóan a választ, de vitáztam már erről máshol, és ott felvetődött, hogy vajon tárolódhat-e akkora energia az autó gyorsítás hatására elcsavart gumiabroncsaiban, vagy a torziósan megfeszült hajtáslánc elemeiben, hogy a kuplung kinyomása után azok még tudják gyorsítani az autót. Nem baj, ha csak olyan kicsi ideig, hogy azt a műszer ki sem tudja mutatni - itt most úgyis csak az elv a lényeges. |
|
Előzmény: 4, benzol |
<< 1 >> |
|