A 30-as kanyarról: Hogy teljesen érthető legyen, miért is van ott annyi, ahhoz erről meg kell kérdezni a közút kezelőjét. Amíg ez nem történt meg, addig el kell fogadni és legfeljebb találgatni lehet, hogy miért is. Számtalan oka lehet, nem csak a beláthatóság és az ívviszonyok.
A kint hagyott táblákkal kapcsolatban már leírtam a véleményemet. Talán annyival egészteném ki, hogy káros hatásuk egetverő, mert az ilyenek miatt tojnak más helyeken is a korlátozó táblákra.
Olvastam én is arról a kisvárosról, ahol gyakorlatilag teljesen a jobbkézre térnek át. Kisvárosban, ahol általában alacsony a gépjárműforgalom, illetve olyan kereszteződésekben, ahol egyik irány forgalma sem jelentősen nagyobb a keresztezőénél, ott lehet ennek értelme. Ahol van valamilyen átmenő forgalom, ott máris nem szabad (ott legalább macisajtok kellenek), ahol tömegközlekedés van, ott sem (védett útvonal, avagy stopvonal méterekkel a kereszteződés előtt, hogy a busz be tudjon kanyarodni, stb.), szóval hogy sehol ne legyenek táblák és útburkolati jelek, olyat kevés helyen tudok elképzelni.
|