Nem nagyon tudom ezeket. A jelfogó húz, az addig rendben van, tehát ott egy elektromágnes, megkapja a naftát (záródik az áramkör), és akkor "húz" a mágnes. Amikor megszűnik a táp, akkor "ejt" a mágnes, ez fizikailag is lefele mozgást jelent.
A vágányfoglaltság olyan primer információ, amit nem lehet máshonnan származtatni, csak onnan, hogy a tengely rövidre zárja a két sínszálat, ott ezüstözött érintkezővel ellátott jelfogók (magyarul: relé ) vannak, és igazából a tengely nem is rövidre zárja az áramkört, hanem kisöntöl egy ellenállást. Erre az üzembiztonság miatt van szükség, ugyanis máshol szakadt áramkör esetén nem képződne jel, úgy nézne ki, mintha nem lenne ott vonat. A kövektezményeit mindenki fantáziájára bízom...
Naszóval, a blokkzavarra nem nagyon emlékszem már. Ahogy a leírásból nézem, arról lehet szó, hogy megjelenik a vonat egyik irányból és ugyanabba az irányba távozik a blokkból, ahonnan jött. És ez bezavar. Az oldás az egy olyan intézkedés, amivel a zavarjelet megszüntetik.
|