Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
VendégkönyvG.TIBI 2024.09.26 21:16:00
Erdély kiránduláskqk43399 2024.08.22 09:10:56
A ZenekarnakJoly 2024.07.28 22:59:23
SportJoly 2024.07.28 22:50:51
Plitvicei kirándulásForumis 2023.12.13 13:08:15
Műszaki dolgokPalodi 2023.08.19 11:31:03
HumorLathan 2023.08.19 11:17:31
Konyhai dolgokLathan 2023.08.19 00:58:31
Ünnepek/születésnap,névnap/Ben 2022.05.30 09:53:17
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11
Melyek a legjobb esport fogadási platformok Magyarországon? 
Hozzáadás a Kedvencekhez  
Melyik cég kínál jó transzfert a Podgorica repülőtérről? 


<<   1   >>  

Humor   3
Linkbeszúrás a fórumba - segítség

Válasz(ok):
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:31:14 (K) 500.
A tervezési sebesség azt jelenti, hogy azt veszik alapul az út geometriájának meghatározásakor, valamint minden útmenti tárgyat, növényzetet, szóval az egészet ahhoz igazítják. És ez nem csak azt jelenti, hogy mennyivel lehet azokat a kanyarokat bevenni. Ez amúgy is járműtől is függ. Gondoljunk csak egy süllyesztett, széles abronccsal szerelt, széles karosszériájú Porsche autóra, ahol az alváz és a pályaközelisége és a nagy felület miatt komoly szívóerő lép fel, ami az úthoz tapasztja, valamint eleve alacsonyan van a tömegközéppontja. Na, ha ez megvan, gondoljunk egy virsligumis, magas aljú, magas tömegközéppontú akármire (mondjuk egy Daewoo Tico). Nem mindegy, melyikkel szállunk bele 180-nal egy komolyabb ívbe (asszem, a Tico azért tudja ezt a sebességet, de ha nem, akkor is csak egy végletet óhajtottam ábrázolni). Sokkal inkább van szó a belátható távolságról, amit az autópálya közepén húzódó elválasztó sáv, illetve az útmenti berendezések, tárgyak, növényzet (fasorok, zajvédő falak, korlátok, vadrács stb.) alapvetően befolyásolnak. Tehát lehet rajta repeszteni, de nem biztos, hogy egy hirtelen helyzetben lesz időd korrigálni, egész pontosan, hogy amikorra meglátsz valamit, nem késő-e már. És akkor lehet számolni, hogy mennyivel hosszabb úton állsz meg 160-ról, mint 130-ról.
Még valami: Halálos balesetet csak egyszer lehet szenvedni, minden "út császára" elmondhatja, hogy még sosem volt ilyenje.
  Előzmény: 498, erga

Hozzászólás:
erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 18:04:38 (K) 498.
Ez mind így van, de annyit kérdeznék: miért lenne baj, ha a 130 helyett 160 lenne? Mit értünk tervezési sebesség alatt? Az M7 (nem a régi ügető) szvsz alkalmas akár 200 feletti sebességekre is - persze csak a szerény elméleteim szerint.
  Előzmény: 497, benzol

Előzmény:
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:37:14 (K) 497.
És ez a nem korlátozott sebesség is csak mint általános szabály igaz, valójában nagyon sok szakaszon van kitáblázott sebességkorlátozás.
Továbbá a magyar autópályák jó része a 130-ra sem alkalmas, a tervezési sebesség miatt. És van még jónéhány ok, ami miatt eszetlenség lenne akár csak emelni a jelenlegi 130km/h határt.
Pl. a nem kellőképp felnőtt gépjárművezetők miatt. Az ilyen sokszáz lovas járgányokkal is az a baj kis hazánkban, hogy akik ilyenre gyúrnak, azok szellemileg és morálisan egy talicska irányítására sem alkalmasak. Legtöbbjük akkora suttyó, hogy semmilyen közösségben való létre nem lenne szabad engedni őket, de hát nálunk szabadság és demokrácia van...
  Előzmény: 491

<<   1   >>