Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
VendégkönyvG.TIBI 2024.04.29 14:42:51
Hozzáadás a Kedvencekhez faibas 2024.04.21 14:15:20
Tensione tra imprenditori e autoritàfairtan 2024.04.21 13:53:47
Online bettingfaibas 2024.04.21 13:18:20
National Forumis 2024.02.23 00:25:31
A ZenekarnakForumis 2023.12.13 13:19:16
Plitvicei kirándulásForumis 2023.12.13 13:08:15
Is sports betting profitable?Lathan 2023.08.19 11:37:51
Műszaki dolgokPalodi 2023.08.19 11:31:03
Are sports betting profitable?Palodi 2023.08.19 11:29:47
HumorLathan 2023.08.19 11:17:31
Melyek a legjobb esport fogadási platformok Magyarországon?Palodi 2023.08.19 01:23:01
Konyhai dolgokLathan 2023.08.19 00:58:31
Erdély kirándulásForumis 2023.08.11 13:23:38
Ünnepek/születésnap,névnap/Ben 2022.05.30 09:53:17
SportBen 2022.05.27 05:10:11
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11


<<   <   1   2   3   4   5   6   7   8   >   >>  

Keresés   146 találat
A felhasználó (benzol) hozzászólásainak keresése fórumonként, ill. topiconként
Fórum - Illés Klub - Humor
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:40:13 (Sze) 528.
Ezen már túl vagyok, nem figyeltem. Elnézést.
  Előzmény: 526, Zé

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:46:57 (Sze) 524.
Én C vágányos vagyok, ha már vasút... ráadásul járműműszaki hülyeségeket is írok. Elnézést.
  Előzmény: 523, Lilike

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:18:50 (Sze) 516.
A fronthajtásos szgk-n is a hátsó tengelyen van a diff.mű.
  Előzmény: 515, svédasztal

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 14:14:26 (Sze) 513.
Nem azért
Kanyarban haladva a belső kerék útja rövidebb. Közúton ez merev tengely esetén cinkes, a belső kerék emiatt csúszna. Ezért van a hátsó tengelyen a differenciálmű, ami nevében is hordozza funkcióját: kiegyenlíti a futáskülönbséget. Vasúton nincs ilyen, viszont ívben a külső kerék "felfut" a sínszálra, a belső kissé lefut róla, így a külsőnél a kúpos kerékfelület miatt nagyobb sugáron gördül, mígy a belső kisebben, így aztán azonos fordulat alatt a két kerék különböző utat jár be. A csikorgás azért van, mert a szűk ívben a néhány milliméterrel nagyobb nyomtáv ellenére is befeszül a forgóváz. Meg is lehet nézni, hogyan kopnak ezek a sínek. "Legszebb" példa a Moszkva téren az 56-os hurokvágánya.
  Előzmény: 511, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:49:06 (Sze) 510.
Igen, ott is van ilyen, mint ahogy átmeneti ív is (kivéve alacsony sebességre alkalmas szakaszokon). A vasúti járműveknek differenciálművük sincs, mint a közúti járműveknek, ezen is segít a túlemelés (valamivel kisebb így az ív sugara), bár azt inkább a kúpfelülettel oldják meg, hogy ne csússzon a belső kerék.
  Előzmény: 509, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:48:40 (Sze) 508.
Azt nem hiszem, hogy lenne olyan ív autópályán, amelyiknél nincs meg az a bizonyos túlemelés. Hogy nem veszed észre, annak az lehet az oka, hogy van a körív szakasz előtt és után egy ún. "átmeneti ív", amelyik egy klotoid-görbe darabja (praktikusan ezen a szakaszon fordítod a kormánykereket egyenes állásból az ívesbe), és amelyik alatt mellesleg folyamatosan nő a túlemelés. Az ív után, pedig csökken, persze. Az ívben haladva pedig azért nem érzed a túlemelést, mert többek között azért találták ki, hogy ez így legyen
  Előzmény: 507, Zé

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 22:00:44 (K) 503.
Szóval, az első mondat eleje: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármű-állományon belül, mint amekkorák Magyarországon (átlagéletkor 12 év körüli!), addig... innentől, ahogy volt.
  Előzmény: 502, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 21:59:04 (K) 502.
És még valami, ha már OFF-olunk:
Amíg akkora különbségek vannak a gépjármúparkban és főleg a teljesítményre gondolok, addig különösen nem célszerű növelni a sebességhatárokat és ezzel együtt a sebesség-különbségeket. Igaz, hogy az autópályák a legbiztonságosabb elemei a közúthálózatnak, mivel a legproblémásabb konfliktus-típusok (keresztezés, szembemenet) nem lehetségesek. A fonódás és az utólérés viszont megvan, és egy utoléréses balesetnél nem csak a sebességkülönbségtől fog függeni a súlyossága, hanem az abszolut sebességektől is. Magyarul: ritkák a balesetek az autópályákon, a kimenetelük viszont annál súlyosabb. És ezt nem kellene tovább feszíteni magasabb engedélyezett sebességekkel.
Ja, és hozzá még annyit, hogy kb. 90 km/h környékén kezd el meredeken nőni a fogyasztás, tehát nem is fair dolog ennél lényegesen nagyobb sebességgel való haladásra kényszeríteni a vezetőket.

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:32:32 (K) 501.
Az a kedvencem, amikor nem is használja a tompított fényszórót, ami amúgy lakott területen kívül (tehát autópályán is) kötelező, de villogni tud.
  Előzmény: 499

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:31:14 (K) 500.
A tervezési sebesség azt jelenti, hogy azt veszik alapul az út geometriájának meghatározásakor, valamint minden útmenti tárgyat, növényzetet, szóval az egészet ahhoz igazítják. És ez nem csak azt jelenti, hogy mennyivel lehet azokat a kanyarokat bevenni. Ez amúgy is járműtől is függ. Gondoljunk csak egy süllyesztett, széles abronccsal szerelt, széles karosszériájú Porsche autóra, ahol az alváz és a pályaközelisége és a nagy felület miatt komoly szívóerő lép fel, ami az úthoz tapasztja, valamint eleve alacsonyan van a tömegközéppontja. Na, ha ez megvan, gondoljunk egy virsligumis, magas aljú, magas tömegközéppontú akármire (mondjuk egy Daewoo Tico). Nem mindegy, melyikkel szállunk bele 180-nal egy komolyabb ívbe (asszem, a Tico azért tudja ezt a sebességet, de ha nem, akkor is csak egy végletet óhajtottam ábrázolni). Sokkal inkább van szó a belátható távolságról, amit az autópálya közepén húzódó elválasztó sáv, illetve az útmenti berendezések, tárgyak, növényzet (fasorok, zajvédő falak, korlátok, vadrács stb.) alapvetően befolyásolnak. Tehát lehet rajta repeszteni, de nem biztos, hogy egy hirtelen helyzetben lesz időd korrigálni, egész pontosan, hogy amikorra meglátsz valamit, nem késő-e már. És akkor lehet számolni, hogy mennyivel hosszabb úton állsz meg 160-ról, mint 130-ról.
Még valami: Halálos balesetet csak egyszer lehet szenvedni, minden "út császára" elmondhatja, hogy még sosem volt ilyenje.
  Előzmény: 498, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:37:14 (K) 497.
És ez a nem korlátozott sebesség is csak mint általános szabály igaz, valójában nagyon sok szakaszon van kitáblázott sebességkorlátozás.
Továbbá a magyar autópályák jó része a 130-ra sem alkalmas, a tervezési sebesség miatt. És van még jónéhány ok, ami miatt eszetlenség lenne akár csak emelni a jelenlegi 130km/h határt.
Pl. a nem kellőképp felnőtt gépjárművezetők miatt. Az ilyen sokszáz lovas járgányokkal is az a baj kis hazánkban, hogy akik ilyenre gyúrnak, azok szellemileg és morálisan egy talicska irányítására sem alkalmasak. Legtöbbjük akkora suttyó, hogy semmilyen közösségben való létre nem lenne szabad engedni őket, de hát nálunk szabadság és demokrácia van...
  Előzmény: 491

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 13:34:22 (K) 490.
Szigorúan saját, szubjektív véleményem szerint ez egy gizda, farokhosszabbító járgány. Mi a reteknek a 350 km/h egy szériaautónál?
  Előzmény: 489, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.26 11:09:58 (H) 487.
A 90-es évek elején, amikor bejöttek a multik, akkor szaporodtak el az egyszerű üzletkötők, mint "sales manager"-ek. Kitalálták aztán, hogy a takarítónő pedig cleaning manager
Informatikai tanulmányok alapján a lépcsőt csak diszkrét lejtő néven emlegettük

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.11 13:32:54 (V) 463.
Az megvan, ugye, amikor az egyetemista hazautazik falura és visz egy dobozos sört az apjának?
No, a fater nekiáll, előveszi a bugylibicskát és elkezdi levágni a doboz tetejét. Mondja neki a srác:
-Édesapám, ne tegye! Ott van a tetején az a fül, az arra van, hogy azzal lehet kinyitni!
-Fiam, az azoknak van ott, akiknek nincs bicskájuk!
  Előzmény: 461, Lilike

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.10 09:06:15 (Szo) 460.
Óvodába' mi vót a jeled? Hagyma és szalonna?
  Előzmény: 459, hulio

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 12:50:32 (P) 444.
Szerintem ez teljesen felesleges. Mindenkinek, aki itt van ebben a Klubban, megvannak a maga értékei és a hülyeségei is. Hogy kinél mi melyik, annak megítélése persze változó De lényeg az, hogy ha Te azt gondolod, hogy az a könyv érdekes és szívesen javasolnád másoknak is a klubtársak közül, akkor nyuogdtan írd be. A legrosszabb, ami történhet, az az, hogy senkinek nem fog tetszeni, vagy el sem olvassák, mert megvannak a maguk prekoncepociói, avagy más forrásból megalapozott véleményük Benkő Dánielről, de senkinek a véleménye nem lehet mérvadó abból a szempontból, hogy Te, mint klubtag beírhasd azt, amit szeretnél másokkal megosztani.
(Benkő Dánielről: Világhírű és világszínvonalú produkciót felmutatni képes magyar művésztől nem szabad zokon venni, hogy megbolondul hazánkban. Szerintem nem rajta kellene élezni a nyelvét akárkinek is, hanem azokon a született idiótákon, akik mellesleg semmit értékeset nem tudtak felmutatni, de tele van velük a "média")
  Előzmény: 443, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 11:02:12 (P) 442.
Végeztél valami felmérést netán?
  Előzmény: 441, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 08:26:46 (P) 440.
Miért nem mered oda beírni?
  Előzmény: 439, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 07:23:18 (P) 437.
Az útépítőknek van egy kb. lóalkatrész alakú és méretű eszközük (persze, nem csak ők használják), amivel betont tömörítenek megfelelő módon, szóval egy lyukba ezt belehelyezik, majd a szerkezetet egy belső excenter segítségével vibráltatják. Úgy is hívják, hogy merülővibrátor. Ezen már nincs mit fazonírozni, ez úgy ahogy van, perverz
Találtam egy képet, de nem tudom idetenni, csak a linket:
Csajok, menjetek építőmérnöknek

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 07:12:59 (P) 436.

És a két tárolós integráló tag milyen? Amelyik az ütemes bemeneti jelre azonos periódusú, de ellenfázisú kimeneti jelet produkál...
  Előzmény: 430, Zé

<<   <   1   2   3   4   5   6   7   8   >   >>