Színváltás: |
|
Fórum - Illés Klub - Humor | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:40:13 (Sze) 528. |
Ezen már túl vagyok, nem figyeltem. Elnézést. | |
Előzmény: 526, Zé |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:46:57 (Sze) 524. |
Én C vágányos vagyok, ha már vasút... ráadásul járműműszaki hülyeségeket is írok. Elnézést. | |
Előzmény: 523, Lilike |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:18:50 (Sze) 516. |
A fronthajtásos szgk-n is a hátsó tengelyen van a diff.mű. | |
Előzmény: 515, svédasztal |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 14:14:26 (Sze) 513. |
Nem azért Kanyarban haladva a belső kerék útja rövidebb. Közúton ez merev tengely esetén cinkes, a belső kerék emiatt csúszna. Ezért van a hátsó tengelyen a differenciálmű, ami nevében is hordozza funkcióját: kiegyenlíti a futáskülönbséget. Vasúton nincs ilyen, viszont ívben a külső kerék "felfut" a sínszálra, a belső kissé lefut róla, így a külsőnél a kúpos kerékfelület miatt nagyobb sugáron gördül, mígy a belső kisebben, így aztán azonos fordulat alatt a két kerék különböző utat jár be. A csikorgás azért van, mert a szűk ívben a néhány milliméterrel nagyobb nyomtáv ellenére is befeszül a forgóváz. Meg is lehet nézni, hogyan kopnak ezek a sínek. "Legszebb" példa a Moszkva téren az 56-os hurokvágánya. |
|
Előzmény: 511, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:49:06 (Sze) 510. |
Igen, ott is van ilyen, mint ahogy átmeneti ív is (kivéve alacsony sebességre alkalmas szakaszokon). A vasúti járműveknek differenciálművük sincs, mint a közúti járműveknek, ezen is segít a túlemelés (valamivel kisebb így az ív sugara), bár azt inkább a kúpfelülettel oldják meg, hogy ne csússzon a belső kerék. | |
Előzmény: 509, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:48:40 (Sze) 508. |
Azt nem hiszem, hogy lenne olyan ív autópályán, amelyiknél nincs meg az a bizonyos túlemelés. Hogy nem veszed észre, annak az lehet az oka, hogy van a körív szakasz előtt és után egy ún. "átmeneti ív", amelyik egy klotoid-görbe darabja (praktikusan ezen a szakaszon fordítod a kormánykereket egyenes állásból az ívesbe), és amelyik alatt mellesleg folyamatosan nő a túlemelés. Az ív után, pedig csökken, persze. Az ívben haladva pedig azért nem érzed a túlemelést, mert többek között azért találták ki, hogy ez így legyen | |
Előzmény: 507, Zé |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 22:00:44 (K) 503. |
Szóval, az első mondat eleje: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármű-állományon belül, mint amekkorák Magyarországon (átlagéletkor 12 év körüli!), addig... innentől, ahogy volt. | |
Előzmény: 502, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 21:59:04 (K) 502. |
És még valami, ha már OFF-olunk: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármúparkban és főleg a teljesítményre gondolok, addig különösen nem célszerű növelni a sebességhatárokat és ezzel együtt a sebesség-különbségeket. Igaz, hogy az autópályák a legbiztonságosabb elemei a közúthálózatnak, mivel a legproblémásabb konfliktus-típusok (keresztezés, szembemenet) nem lehetségesek. A fonódás és az utólérés viszont megvan, és egy utoléréses balesetnél nem csak a sebességkülönbségtől fog függeni a súlyossága, hanem az abszolut sebességektől is. Magyarul: ritkák a balesetek az autópályákon, a kimenetelük viszont annál súlyosabb. És ezt nem kellene tovább feszíteni magasabb engedélyezett sebességekkel. Ja, és hozzá még annyit, hogy kb. 90 km/h környékén kezd el meredeken nőni a fogyasztás, tehát nem is fair dolog ennél lényegesen nagyobb sebességgel való haladásra kényszeríteni a vezetőket. |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:32:32 (K) 501. |
Az a kedvencem, amikor nem is használja a tompított fényszórót, ami amúgy lakott területen kívül (tehát autópályán is) kötelező, de villogni tud. | |
Előzmény: 499 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:31:14 (K) 500. |
A tervezési sebesség azt jelenti, hogy azt veszik alapul az út geometriájának meghatározásakor, valamint minden útmenti tárgyat, növényzetet, szóval az egészet ahhoz igazítják. És ez nem csak azt jelenti, hogy mennyivel lehet azokat a kanyarokat bevenni. Ez amúgy is járműtől is függ. Gondoljunk csak egy süllyesztett, széles abronccsal szerelt, széles karosszériájú Porsche autóra, ahol az alváz és a pályaközelisége és a nagy felület miatt komoly szívóerő lép fel, ami az úthoz tapasztja, valamint eleve alacsonyan van a tömegközéppontja. Na, ha ez megvan, gondoljunk egy virsligumis, magas aljú, magas tömegközéppontú akármire (mondjuk egy Daewoo Tico). Nem mindegy, melyikkel szállunk bele 180-nal egy komolyabb ívbe (asszem, a Tico azért tudja ezt a sebességet, de ha nem, akkor is csak egy végletet óhajtottam ábrázolni). Sokkal inkább van szó a belátható távolságról, amit az autópálya közepén húzódó elválasztó sáv, illetve az útmenti berendezések, tárgyak, növényzet (fasorok, zajvédő falak, korlátok, vadrács stb.) alapvetően befolyásolnak. Tehát lehet rajta repeszteni, de nem biztos, hogy egy hirtelen helyzetben lesz időd korrigálni, egész pontosan, hogy amikorra meglátsz valamit, nem késő-e már. És akkor lehet számolni, hogy mennyivel hosszabb úton állsz meg 160-ról, mint 130-ról. Még valami: Halálos balesetet csak egyszer lehet szenvedni, minden "út császára" elmondhatja, hogy még sosem volt ilyenje. |
|
Előzmény: 498, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:37:14 (K) 497. |
És ez a nem korlátozott sebesség is csak mint általános szabály igaz, valójában nagyon sok szakaszon van kitáblázott sebességkorlátozás. Továbbá a magyar autópályák jó része a 130-ra sem alkalmas, a tervezési sebesség miatt. És van még jónéhány ok, ami miatt eszetlenség lenne akár csak emelni a jelenlegi 130km/h határt. Pl. a nem kellőképp felnőtt gépjárművezetők miatt. Az ilyen sokszáz lovas járgányokkal is az a baj kis hazánkban, hogy akik ilyenre gyúrnak, azok szellemileg és morálisan egy talicska irányítására sem alkalmasak. Legtöbbjük akkora suttyó, hogy semmilyen közösségben való létre nem lenne szabad engedni őket, de hát nálunk szabadság és demokrácia van... |
|
Előzmény: 491 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 13:34:22 (K) 490. |
Szigorúan saját, szubjektív véleményem szerint ez egy gizda, farokhosszabbító járgány. Mi a reteknek a 350 km/h egy szériaautónál? | |
Előzmény: 489, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.26 11:09:58 (H) 487. |
A 90-es évek elején, amikor bejöttek a multik, akkor szaporodtak el az egyszerű üzletkötők, mint "sales manager"-ek. Kitalálták aztán, hogy a takarítónő pedig cleaning manager Informatikai tanulmányok alapján a lépcsőt csak diszkrét lejtő néven emlegettük |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.11 13:32:54 (V) 463. |
Az megvan, ugye, amikor az egyetemista hazautazik falura és visz egy dobozos sört az apjának? No, a fater nekiáll, előveszi a bugylibicskát és elkezdi levágni a doboz tetejét. Mondja neki a srác: -Édesapám, ne tegye! Ott van a tetején az a fül, az arra van, hogy azzal lehet kinyitni! -Fiam, az azoknak van ott, akiknek nincs bicskájuk! |
|
Előzmény: 461, Lilike |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.10 09:06:15 (Szo) 460. |
Óvodába' mi vót a jeled? Hagyma és szalonna? | |
Előzmény: 459, hulio |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 12:50:32 (P) 444. |
Szerintem ez teljesen felesleges. Mindenkinek, aki itt van ebben a Klubban, megvannak a maga értékei és a hülyeségei is. Hogy kinél mi melyik, annak megítélése persze változó De lényeg az, hogy ha Te azt gondolod, hogy az a könyv érdekes és szívesen javasolnád másoknak is a klubtársak közül, akkor nyuogdtan írd be. A legrosszabb, ami történhet, az az, hogy senkinek nem fog tetszeni, vagy el sem olvassák, mert megvannak a maguk prekoncepociói, avagy más forrásból megalapozott véleményük Benkő Dánielről, de senkinek a véleménye nem lehet mérvadó abból a szempontból, hogy Te, mint klubtag beírhasd azt, amit szeretnél másokkal megosztani. (Benkő Dánielről: Világhírű és világszínvonalú produkciót felmutatni képes magyar művésztől nem szabad zokon venni, hogy megbolondul hazánkban. Szerintem nem rajta kellene élezni a nyelvét akárkinek is, hanem azokon a született idiótákon, akik mellesleg semmit értékeset nem tudtak felmutatni, de tele van velük a "média") |
|
Előzmény: 443, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 11:02:12 (P) 442. |
Végeztél valami felmérést netán? | |
Előzmény: 441, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 08:26:46 (P) 440. |
Miért nem mered oda beírni? | |
Előzmény: 439, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 07:23:18 (P) 437. |
Az útépítőknek van egy kb. lóalkatrész alakú és méretű eszközük (persze, nem csak ők használják), amivel betont tömörítenek megfelelő módon, szóval egy lyukba ezt belehelyezik, majd a szerkezetet egy belső excenter segítségével vibráltatják. Úgy is hívják, hogy merülővibrátor. Ezen már nincs mit fazonírozni, ez úgy ahogy van, perverz Találtam egy képet, de nem tudom idetenni, csak a linket: Csajok, menjetek építőmérnöknek |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.02 07:12:59 (P) 436. |
És a két tárolós integráló tag milyen? Amelyik az ütemes bemeneti jelre azonos periódusú, de ellenfázisú kimeneti jelet produkál... |
|
Előzmény: 430, Zé |
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> |
|