Színváltás: |
|
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:44:13 (K) 3603. |
Remélem, sikerül betenni, ha igen, ezen úgy kell nézni, hogy csak a dúrokat vésték fel, viszont a keresztesekkel a körön kívül indultak jobbra, míg a bésekkel a körön belől balra. És folytatták "értelmetlenségig", így látszik, hol helyezkedik el erga Disz-dúrja |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:40:59 (K) 3602. |
Ja, a hatodikat lefelejtettem, ott ér egyébként össze a kvint-kör. Szóval, a 6.# az az eisz(E#), míg a 6.b az a cesz(Cb), de ezeken már látszik, hogy nem igazán "új" hangok, előbbi az F, utóbbi a H hangnak felel meg a kromatikus skálán. Az ezeknek megfelelő hangnemek az alább már ismertett szabályoknak is megfelelően Fisz-dúr (6#), illetve Gesz-dúr (6b) lenne, node a kromatikus skálán ez ugyanaz a hang, összeért a kör! Egyébként a kvint hangköz az emberi fül számára leginkább érzékelhető hangköz, praktice azt ismerni fel legkönnyebben, valamint ha hamis, azt hallja ki legjobban az ember. Ha nem is sikerül beraknom kvintkört, egy zongora-billentyűzet mellett érdemes elindulni a C hangtól kvint-távolságokra fel- illetve lefelé és számolni, nomeg nézni, hogy hova jut el az ember. Nem véletlen, hogy zeneiskolákban minden hangszeresnek ott van még a zongora is kötelezően. |
Jelbeszéd | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:34:21 (K) 3601. |
Valóban az 1976-os Menedékház lemezen közreműködik Bródy, csak egy számban. Akkor most már csak azt kell kideríteni, hogy melyikben... (szerintem steel gitáron játszik, ez ki is hallható a dalból) Ez még nem a Neoton Familia ! A lemezre is az van írva, hogy Neoton & Kócbabák Szóval, akkor melyik az a szám ? |
|
Előzmény: 3594, benzol |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:30:02 (K) 3600. |
Vörös István ezt úgy tanítja, hogy Cérga Géza Diót Árul, Ezért Hatost Fizet Ciszjordániában, valamint Cérna Feri Bácsi Ezt Azt Desztillál Gesztenyéből. Amúgy itt egy kvintkör: |
|
Előzmény: 3598, benzol |
erga | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:28:31 (K) 3599. |
Persze, sőt továbbmennék. Gondolkodtam, és mégis lesz az a D#-dúr. Ugyanis ennek a hangjai a nyilvánvalóan létező Gisz-moll V. fokának hangjai (disz, fiszisz, aisz). Az aisz-moll hangnem pedig természetesen összhangzatos moll, ahogy az ilyenkor nyilvánvaló, így tehát létezik vezetőhangja, és ez a giszisz. Ezt azé nem teljesen magamtól írtam |
|
Előzmény: 3596, etzilburg |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:27:58 (K) 3598. |
Az előjegyzések megjegyzésére legegyszerűbb az alábbiak figyelembe vétele: -Előjegyzés nélküli a C-dúr, a-moll kettős (a továbbiakban nagy betűvel mindig dúr, kis betűvel moll. -"Felfelé" és "lefelé" egyaránt kvintenként lépdelünk (fel mindig #, le pedig b az előjegyzés) -Az előjegyzések sorrendje felfelé: fisz(F#), cisz(C#), gisz(G#), disz(D#), aisz(A#). -Az előjegyzések sorrendje lefelé: b(B), esz(Eb), asz(Ab), desz(Db), gesz(Gb). -Felfelé haladva az adott előjegyzéshez tartozó Dúr hangnem mindig az utolsó "kereszt" felett fél hanggal lévő hang. Tehát, pl. 2# előjegyzésnél látjuk, hogy a 2. "kereszt" az a Cisz, tehát a 2#-es Dúr, az a D-dúr. A párja (moll) értelemszerűen egy kisterccel lejjebb (szolmizálva dó-hoz képest az alatta lévő lá), azaz h-moll lesz. -Lefelé haladva a 0-s C-dúr után egy kvinttel lejjebb az F-dúr következik (1b előjegyzéssel), minden további b-s előjegyzésnél az utolsó előtti előjegyzésnek megfelelő hang lesz a Dúr. Azaz pl. 2b előjegyzés esetén (b, esz), B-dúr a hangnem, a moll-párja a g-moll. Megpróbálok berakni ide egy kvint-kört, azon sokkal jobban átlátható a történet. |
|
Előzmény: 3596, etzilburg |
etzilburg | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:18:17 (K) 3597. |
Most mondd, jól kitoltak velem Még a végén beleesem abba a nagy gödörbe, oszt rám építik a 4-es metrót... "Metro" |
|
Előzmény: 3568, svédasztal |
etzilburg | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:15:16 (K) 3596. |
"egy A-dúrban használatos G# hang nem volt azonos egy Esz-mollban előforduló Ab hanggal." ugye mindenki érti na azé'... |
|
Előzmény: 3586, benzol |
etzilburg | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 08:13:19 (K) 3595. |
Sandokan | |
Előzmény: 3581, Jelbeszéd |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 07:43:58 (K) 3594. |
Eddig még csak annyit sikerült kiderítenem, hogy az 1976-os Menedékház lemezen közreműködött Tinibá, a leírás szerint gitáron. Amúgy nem vagyok azzal vádolható, hogy Neoton-rajongó lennék, szóval ez is nagy teljesítmény tőlem | |
Előzmény: 3581, Jelbeszéd |
G.TIBI | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.05 05:11:24 (K) 3593. |
Helló Erga! A kincsesláda, szuperkoncert, lemezek még nem láthatok. A többi jó. Köszi! |
Lilike | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 22:43:29 (H) 3592. |
Betartjuk, még szép. |
Lilluka | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 22:38:00 (H) 3591. |
Tudod Lilike, legkésőbb 10 év múlva együtt fogunk fellépni a klubban, mint "gitárvirtuózok". Oszinak már megígértem ej, de be is kéne tartani. | |
Előzmény: 3588, Lilike |
Lilluka | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 22:34:26 (H) 3590. |
A képeket is megnéztük. Nagyon jól tükrözik a hangulatot. | |
Előzmény: 3584, G.TIBI |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 22:34:10 (H) 3589. |
Hajrá, Lilike! | |
Előzmény: 3588, Lilike |
Lilike | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 22:14:29 (H) 3588. |
Egyszer ezt én is tudni fogom, ez eltökélt szándékom! |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 22:12:06 (H) 3587. |
Amúgy meg ha megnézed a kvint-kört, akkor egyértelművé válik, hogy mit lehet érteni "értelmetlen" hangnemeken: Amik túl lennének már azon a ponton, ahol a kör összeér alul. | |
Előzmény: 3586, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 22:10:06 (H) 3586. |
Ennek van egy "kevés" irodalma, itt most pl. jöhetne egy szép hosszú leírás a különböző frekvenciákról és hogy mi hogyan viszonyul a másikhoz (milyen arányokban), melyek közül a legismertebb az oktávnak az 1:2 aránya. De az összes többi hangközt ilyen törtekkel lehet definiálni. Namármost J.S.Bach és a "jól temperált zongora" nevű találmánya óta mondhatjuk azt, hogy a D# azonos az Eb-vel, már ami a hangmagasságot illeti. Ez viszont addig nem így volt, Bach nagy találmánya abban volt, hogy kitalálta azokat az arányokat és hangmagasságokat, amik mégsem hangzanak hamisnak. Illetve vannak egészen vájt fülüek, akiknek ez a skála hamis. Na mindegy, a lényeg az volt, hogy különböző hangnemekben íródott művekhez nem kellett áthangolni a hangszert (csembaló), amin addig pl. egy A-dúrban használatos G# hang nem volt azonos egy Esz-mollban előforduló Ab hanggal. | |
Előzmény: 3578, erga |
Lilike | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 22:04:01 (H) 3585. |
Tényleg korrekt cikk! |
G.TIBI | Válasz erre (^) (>) (f) 2006.09.04 21:58:28 (H) 3584. |
Lilluka! Nagyon jó vagy az említett cikk alján lévő fotogaléria képein. Nézted? Az első sorban találod az Illés Klub vendégeit (35 kép), 5. sorban van a BlackBirds (21 kép). Természetesen Ossyka a nyerő! |
<< < 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 > >> |
|