Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
VendégkönyvG.TIBI 2024.09.26 21:16:00
Erdély kiránduláskqk43399 2024.08.22 09:10:56
A ZenekarnakJoly 2024.07.28 22:59:23
SportJoly 2024.07.28 22:50:51
Plitvicei kirándulásForumis 2023.12.13 13:08:15
Műszaki dolgokPalodi 2023.08.19 11:31:03
HumorLathan 2023.08.19 11:17:31
Konyhai dolgokLathan 2023.08.19 00:58:31
Ünnepek/születésnap,névnap/Ben 2022.05.30 09:53:17
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11
Melyek a legjobb esport fogadási platformok Magyarországon? 
Hozzáadás a Kedvencekhez  
Melyik cég kínál jó transzfert a Podgorica repülőtérről? 


<<   <   30   31   32   33   34   35   36   37   38   >   >>  

Humor   1123
Linkbeszúrás a fórumba - segítség

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:49:06 (Sze) 510.
Igen, ott is van ilyen, mint ahogy átmeneti ív is (kivéve alacsony sebességre alkalmas szakaszokon). A vasúti járműveknek differenciálművük sincs, mint a közúti járműveknek, ezen is segít a túlemelés (valamivel kisebb így az ív sugara), bár azt inkább a kúpfelülettel oldják meg, hogy ne csússzon a belső kerék.
  Előzmény: 509, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 11:10:37 (Sze) 509.
És Fehérvár után a fővonali vasúti pályán is szükség van erre, vagy csak azért borul fel majdnem a vonat, ha meg kell állnia, mert megsüllyedt a pálya egyik oldala?
  Előzmény: 508, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:48:40 (Sze) 508.
Azt nem hiszem, hogy lenne olyan ív autópályán, amelyiknél nincs meg az a bizonyos túlemelés. Hogy nem veszed észre, annak az lehet az oka, hogy van a körív szakasz előtt és után egy ún. "átmeneti ív", amelyik egy klotoid-görbe darabja (praktikusan ezen a szakaszon fordítod a kormánykereket egyenes állásból az ívesbe), és amelyik alatt mellesleg folyamatosan nő a túlemelés. Az ív után, pedig csökken, persze. Az ívben haladva pedig azért nem érzed a túlemelést, mert többek között azért találták ki, hogy ez így legyen
  Előzmény: 507, Zé

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 10:03:15 (Sze) 507.
Igazad van,még annyit hozzá,hogy sok olyan kanyar is van a pályákon,ami kevésbé,vagy nincs megdöntve az ív középpontja felé. Ezeknél -ha nem csal a fizikai ismeretem-nagyobb a kisodródás veszélye.
  Előzmény: 502, benzol

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 09:58:40 (Sze) 506.
Igen,ilyenekkel én is mindig találkozok a pályán! Tök mindegy,hogy mennyivel mész,akkor is ő kell,hogy gyorsabb legyen. Ezek szerintem mániákus betegek.
  Előzmény: 499

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 08:48:49 (Sze) 505.
Értem, köszi!
  Előzmény: 500, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 22:00:44 (K) 503.
Szóval, az első mondat eleje: Amíg akkora különbségek vannak a gépjármű-állományon belül, mint amekkorák Magyarországon (átlagéletkor 12 év körüli!), addig... innentől, ahogy volt.
  Előzmény: 502, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 21:59:04 (K) 502.
És még valami, ha már OFF-olunk:
Amíg akkora különbségek vannak a gépjármúparkban és főleg a teljesítményre gondolok, addig különösen nem célszerű növelni a sebességhatárokat és ezzel együtt a sebesség-különbségeket. Igaz, hogy az autópályák a legbiztonságosabb elemei a közúthálózatnak, mivel a legproblémásabb konfliktus-típusok (keresztezés, szembemenet) nem lehetségesek. A fonódás és az utólérés viszont megvan, és egy utoléréses balesetnél nem csak a sebességkülönbségtől fog függeni a súlyossága, hanem az abszolut sebességektől is. Magyarul: ritkák a balesetek az autópályákon, a kimenetelük viszont annál súlyosabb. És ezt nem kellene tovább feszíteni magasabb engedélyezett sebességekkel.
Ja, és hozzá még annyit, hogy kb. 90 km/h környékén kezd el meredeken nőni a fogyasztás, tehát nem is fair dolog ennél lényegesen nagyobb sebességgel való haladásra kényszeríteni a vezetőket.

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:32:32 (K) 501.
Az a kedvencem, amikor nem is használja a tompított fényszórót, ami amúgy lakott területen kívül (tehát autópályán is) kötelező, de villogni tud.
  Előzmény: 499

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 20:31:14 (K) 500.
A tervezési sebesség azt jelenti, hogy azt veszik alapul az út geometriájának meghatározásakor, valamint minden útmenti tárgyat, növényzetet, szóval az egészet ahhoz igazítják. És ez nem csak azt jelenti, hogy mennyivel lehet azokat a kanyarokat bevenni. Ez amúgy is járműtől is függ. Gondoljunk csak egy süllyesztett, széles abronccsal szerelt, széles karosszériájú Porsche autóra, ahol az alváz és a pályaközelisége és a nagy felület miatt komoly szívóerő lép fel, ami az úthoz tapasztja, valamint eleve alacsonyan van a tömegközéppontja. Na, ha ez megvan, gondoljunk egy virsligumis, magas aljú, magas tömegközéppontú akármire (mondjuk egy Daewoo Tico). Nem mindegy, melyikkel szállunk bele 180-nal egy komolyabb ívbe (asszem, a Tico azért tudja ezt a sebességet, de ha nem, akkor is csak egy végletet óhajtottam ábrázolni). Sokkal inkább van szó a belátható távolságról, amit az autópálya közepén húzódó elválasztó sáv, illetve az útmenti berendezések, tárgyak, növényzet (fasorok, zajvédő falak, korlátok, vadrács stb.) alapvetően befolyásolnak. Tehát lehet rajta repeszteni, de nem biztos, hogy egy hirtelen helyzetben lesz időd korrigálni, egész pontosan, hogy amikorra meglátsz valamit, nem késő-e már. És akkor lehet számolni, hogy mennyivel hosszabb úton állsz meg 160-ról, mint 130-ról.
Még valami: Halálos balesetet csak egyszer lehet szenvedni, minden "út császára" elmondhatja, hogy még sosem volt ilyenje.
  Előzmény: 498, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 18:04:38 (K) 498.
Ez mind így van, de annyit kérdeznék: miért lenne baj, ha a 130 helyett 160 lenne? Mit értünk tervezési sebesség alatt? Az M7 (nem a régi ügető) szvsz alkalmas akár 200 feletti sebességekre is - persze csak a szerény elméleteim szerint.
  Előzmény: 497, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:37:14 (K) 497.
És ez a nem korlátozott sebesség is csak mint általános szabály igaz, valójában nagyon sok szakaszon van kitáblázott sebességkorlátozás.
Továbbá a magyar autópályák jó része a 130-ra sem alkalmas, a tervezési sebesség miatt. És van még jónéhány ok, ami miatt eszetlenség lenne akár csak emelni a jelenlegi 130km/h határt.
Pl. a nem kellőképp felnőtt gépjárművezetők miatt. Az ilyen sokszáz lovas járgányokkal is az a baj kis hazánkban, hogy akik ilyenre gyúrnak, azok szellemileg és morálisan egy talicska irányítására sem alkalmasak. Legtöbbjük akkora suttyó, hogy semmilyen közösségben való létre nem lenne szabad engedni őket, de hát nálunk szabadság és demokrácia van...
  Előzmény: 491

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:21:23 (K) 496.
Tényleg jó.
  Előzmény: 494, Lilike

Lilike Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:14:56 (K) 494.
Ez jó. Jó lehet, ilyen egyszerűnek lenni...

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 16:11:00 (K) 493.
Sokszor hallhattuk a nők részéről pontokba gyűjtve azokat a szabályokat, melyeket meg kell szívlelnünk. Most álljon itt pár a férfiak részéről is. Mindegyik sorszáma 1., mert egyformán fontosak.

1. Tanuld meg használni a WC-ülőkét. Nagylány vagy. Ha fel van hajtva, hajtsd le. Nekünk felhajtva kell, nektek lehajtva. Sosem hallatok minket arról panaszkodni, hogy megint lehajtva hagytátok.

1. Sírás = zsarolás

1. Azt kérd, amit akarsz. Tisztázzuk: a finom utalások nem működnek. A nyomatékosított utalások nem működnek. Az egyértelmű utalások sem működnek. Csak mondd!

1. Az igen és nem tökéletesen megfelelő válaszok szinte minden kérdésre.

1. Bármi, amit 6 hónapnál régebben mondtunk, nem felhasználható vita közben. Igazából minden megjegyzésünk érvényét veszíti 7 nap után.

1. Ha az, amit mondunk kétféleképp érthető, és az egyik megsért, elszomorít vagy feldühít, akkor mi a másikra gondoltunk.

1. Megkérhettek, hogy csináljunk meg valamit, vagy megmondhatjátok, hogy milyen legyen. De azt ne, hogy hogyan. Ha már tudod, hogyan lehet a legjobban megcsinálni, tedd meg magad!

1. Amikor csak lehet, a feltétlen szükséges mondanivalódat a reklámok alatt mondd el!.

1. Kolumbusz Kristófnak nem volt szüksége iránymutatásokra. Nekünk sincs.

1. Minden férfi csak 16 színben lát, mint a Windows alapbeállításnál. Például a barack az egy gyümölcs, nem szín. A padlizsán az zöldség. Fogalmunk sincs, mi az a mályva.

1. Ha azt kérdezzük mi baj, és azt mondjátok, "semmi", akkor úgy viselkedünk, mintha semmi baj se lenne. Tudjuk, hogy hazudtatok, de nem éri meg a zűrt.

1. Ha felteszel egy kérdést, amire nem akarsz választ hallani, akkor olyan választ fogsz kapni, amit nem akarsz hallani.

1. Ha valahova el kell mennünk, bármit is viselsz, az nagyszerű. De tényleg.

1. Ne kérdezd meg, hogy min gondolkodunk, kivéve, ha felkészülten tudsz beszélgetni olyan témákról, mint a futball, lőfegyverek vagy versenyautók.

1. Elég ruhád van.

1. Túl sok cipőd van.

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 15:50:41 (K) 492.
Persze, 300 lóerő felett úgyis csak az ember számít. Én sem tartom különösebben sokra az ilyeneket, most azonban arra a megdöbbentő gányságra szerettem volna felhívni a figyelmet, amelyet ez az autó emellett produkál.
  Előzmény: 490, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 13:34:22 (K) 490.
Szigorúan saját, szubjektív véleményem szerint ez egy gizda, farokhosszabbító járgány. Mi a reteknek a 350 km/h egy szériaautónál?
  Előzmény: 489, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 13:14:10 (K) 489.
Szeretném felhívni a közlekedésmérnök zenészek figyelmét arra, hogy megjelent egy új BMW. Ez itt. 810 lóerős, a végsebessége jóval 350 km/h felett van, meg a többi duma. Aztán megnéztem róla a többi képet, többek között ezt is. Az egyik hozzáértőbb kolléga azt mondta, hogy a hegesztés valami ocsmány (balra-jobbra kiugorva), a varratvég nincs összedolgozva, és hogy ilyen munkáért ő még a vízvezetékszerelőt sem fizetné ki. Aztán ugye a bilincs félig ráfog a szalagra, a csavarok biztosításához pedig csak a kerítésből kitekert drót maradt.

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.27 09:04:00 (K) 488.

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.26 11:09:58 (H) 487.
A 90-es évek elején, amikor bejöttek a multik, akkor szaporodtak el az egyszerű üzletkötők, mint "sales manager"-ek. Kitalálták aztán, hogy a takarítónő pedig cleaning manager
Informatikai tanulmányok alapján a lépcsőt csak diszkrét lejtő néven emlegettük

<<   <   30   31   32   33   34   35   36   37   38   >   >>