Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
VendégkönyvG.TIBI 2021.01.16 13:16:14
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Műszaki dolgokistvan5555 2017.02.14 23:24:24
Humorcseresznyevirág 2015.07.04 15:03:22
Sportcseresznyevirág 2015.01.11 21:52:41
Ünnepek/születésnap,névnap/cseresznyevirág 2014.01.09 20:40:09
A Zenekarnakcseresznyevirág 2013.12.27 12:39:51
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11
Konyhai dolgokcseresznyevirág 2013.07.19 09:52:54
Erdély kirándulásGoston 2010.04.10 21:35:11
Plitvicei kirándulásszürke bagoly 2008.10.26 08:14:38


<<   1   >>  

Műszaki dolgok   1 találat
Fórum - Illés Klub - Műszaki dolgok
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.10.14 12:22:25 (K) 363.
Ez egy sikló, ilyen rendszerű üzemel Graz-ban is pölö. A kocsik alatt egyik oldalon "lapos" kerekek vannak, amik a sín felszínén futnak, a másik oldalon viszont olyanok, amik mindkét irányban ellentartanak a sínszálnak (tehát nem csak bentről kifele, mint a normál vasúti kerék), mondhatni valami "U" profillal rendelkeznek. A két kocsin ellentétes oldalon vannak ezek a kerekek. A drótkötél felül van "átvetve", tehát sikló lévén az által húzogatják fel-le a kocsikat. A kitérő épp középen van, és a profilos kerekeknek köszönhetően az egyik kocsi mindig az egyik, a másik kocsi mindig a másik ágon fog közlekedni, mivel a két legszélső sínszálról nem tudnak letérni. A belsőkön csak rajta fut a kerék. Nincs mozgó alkatrész a váltóban, igazából váltó sincs.
Az ilyen megoldásnak ott van értelme, ahol viszonylag hosszú, és főleg nem egyenes a pálya. Mondhatnánk, szélsőséges esete, amikor a kitérő szakasz hossza a teljes pályára kiterjed , ilyen a budapesti Sikló, de persze itt más különbségek is vannak.
  Előzmény: 362, erga

<<   1   >>