Színváltás: |
|
Fórum - Illés Klub - Műszaki dolgok | |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 11:42:57 (Csü) 139. |
Ja, elérhető áron úgy könnyűűűű A SAAB, természetesen. Azok még most is jók. Néhány éves korukra pedig veszítenek annyit az értékükből, hogy már elérhető árúnak nevezhetők. Persze, attól függ, mit nevezünk elérhető árnak. Ha azt mondjuk pl., hogy egy megbízható, jó, "decens" autóért nem sok 3-3,5 millió Ft, akkor egéyrtelműen a SAAB a jelöltem erre a "címre", no nem zsírúj, de pár éves darabokat ennyiért már hozzád vágnak. És mondjuk nagyon nem mindegy, hogy egy 120ezer km-t futott autó az épp egy SAAB, vagy egy Opel, még akkor sem, ha ezek egy ideje tesók (akárcsak a Volvo és a Ford). |
|
Előzmény: 137, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 10:18:07 (Csü) 136. |
Voltak, akik már 12 éve sem tudtak jó autót gyártani. És vannak, akik még most is. Egyébként egyetértek, múltkoriban vezettem egy 91-es évjáratú 940-es Volvot. Lágyan ringatózó cirkáló, műremek! |
|
Előzmény: 135, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.15 10:13:04 (Csü) 130. |
Ennyire nem vagyok benne a témában, hogy erre kapásból tudjak mondani valamit. Mindenesetre vannak itt biztberes kollégáim, megkérdezem őket. Erről is Hőgye tanár úr jut eszembe, aki a biztber kapcsolási rajzából vizsgáztatott. Négyesért az volt a kérdés, hogy "Ide teszem a kétforintost, mi történik?". Ötösért pedig: "Ez történt, hova tettem a kétforintost?" |
|
Előzmény: 127, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.10.08 23:45:18 (H) 124. |
Néhány hasonló "bolond" rejtélyes körülmények között halt meg. | |
Előzmény: 122, Az Utolsó Európai |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.10.02 12:36:20 (K) 118. |
Nemhogy szabad jelzés van rajta, de részben már ott van a vonat is. Ilyen témákban egyébként naprakész felkészültséggel G.Tibor és T. Béla nagykorú klubtársak rendelkeznek |
|
Előzmény: 117, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.10.01 14:54:14 (H) 115. |
Hehe. És lőn | |
Előzmény: 114, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.19 10:16:03 (Sze) 109. |
A tömegtermelésnek kellene megszűnnie. Meg a globalizációnak. Reménytelen. A távmunka pedig a legtöbb esetben nem megoldás. A személyes kommunikációt nem lehet helyettesíteni. Nem jöhetne létre jelentős forgalom-csökkenés. Lásd még iskola. Persze, van távoktatás is, csak hát abba gondoljunk bele, hogy hogyan fog az a gyermek szocializálódni, megtanulni azt, hogy egyátalán létezik közösség és hogy abban hogyan kell élni, ha nem jár iskolába? Sehogy. És itt nem csak az általános iskoláról van szó, bár már azok is szép lassan eltűnnek a falvakból, hanem középiskolákról. Azokba pedig utazni kell. |
|
Előzmény: 108 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.18 23:32:25 (K) 107. |
A helyváltoztatási igényünk magában hordozza azt, hogy energiát emésztünk fel vele. A zéró emisszió úgy lenne elérhető, hogy mindenki marad a helyén, ahol él és nem megy sehova sem. És áruk sem mozognak, természetesen. A civilizáció önmagát pusztítja el, mégpedig az erőforrásainak a felélése által. Lassú (már nem annyira, de eleinte igen), és fájdalmas agónia ez. Egyébként pedig a szarvasmarhák borzasztó, üvegházhatást növelő gázokat böfögnek, finganak, szóval azonnal ki kellene irtani mindet... |
|
Előzmény: 102 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.18 23:30:04 (K) 106. |
Használd egészséggel! | |
Előzmény: 105, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.18 15:36:01 (K) 101. |
Nem kell elvonulni, nem is értem miért írod. Benzinmotor, dízelmotor, mindkettő belsőégésű. Az ún. alternatív hajtások jelenthetik majd azt ebben az összehasonlításban a belsőégésű motorokkal szemben, mint a digitális fényképezőgépek a hagyományoshoz képest. Léteznek már most is, csak még bazinagyok, kis hatótávolsággal, egyéb gondok bajok (irreálisan drága az előállításuk, rossz a hatásfokuk, stb.) vannak velük, ami miatt még nem elterjedtek. Az olaj-lobbit most ne vegyük ide, nem tudom, volt-e "cellulóz-lobbi" a fényképezőgépek terén, de gyanús, hogy nem, mivel ugyanazok a cégek a digitális technológián is nagyot kaszálhattak. Emlékezzünk, nem is olyan régen még alig 1 MPixeles gépek is akkorák voltak, hogy kisebb táska kellett hozzájuk és a szolgáltatásaik sem voltak valami nagyon nagy durranások. Valami hasonló fejlődést remélünk a közlekedés terén is. |
|
Előzmény: 100 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.18 13:27:38 (K) 99. |
A 30-as kanyarról: Hogy teljesen érthető legyen, miért is van ott annyi, ahhoz erről meg kell kérdezni a közút kezelőjét. Amíg ez nem történt meg, addig el kell fogadni és legfeljebb találgatni lehet, hogy miért is. Számtalan oka lehet, nem csak a beláthatóság és az ívviszonyok. A kint hagyott táblákkal kapcsolatban már leírtam a véleményemet. Talán annyival egészteném ki, hogy káros hatásuk egetverő, mert az ilyenek miatt tojnak más helyeken is a korlátozó táblákra. Olvastam én is arról a kisvárosról, ahol gyakorlatilag teljesen a jobbkézre térnek át. Kisvárosban, ahol általában alacsony a gépjárműforgalom, illetve olyan kereszteződésekben, ahol egyik irány forgalma sem jelentősen nagyobb a keresztezőénél, ott lehet ennek értelme. Ahol van valamilyen átmenő forgalom, ott máris nem szabad (ott legalább macisajtok kellenek), ahol tömegközlekedés van, ott sem (védett útvonal, avagy stopvonal méterekkel a kereszteződés előtt, hogy a busz be tudjon kanyarodni, stb.), szóval hogy sehol ne legyenek táblák és útburkolati jelek, olyat kevés helyen tudok elképzelni. |
|
Előzmény: 98, Oszi |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.18 12:50:18 (K) 97. |
Ez valami olyasmi, mint a bakelit lemez. Meg fog maradni, noha szűkül a piaca. Addig biztosan, amíg nem lesz 25-30 MPixel felbontású digitális fényképezőgép, és talán még az után is. Az már vetekszik egy hagyományos fényképezőgép felbontásával. Amúgy meg a digitális gép az a fotózás mp3-a: kompromisszumos megoldás a kényelem javára, a minőség rovására. A benzin-dízel párhuzam nem teljesen helyénvaló, azt gondolom. |
|
Előzmény: 96 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 20:20:39 (H) 95. |
Ömmm, nem kapsz meg mindent. Pl. távkioldót nem tartanak, azzal elküldenek a márkaboltba. A WCC-ben tovább van nyitva a Panasonic mintabolt, mint a Züllői úton. Erga! Háááát, én nem tudom, biztos jó a Nikon is, de arról nem tudok semmit sem. Azt most így hirtelen nem tudom, melyik modellnél kezd el hangos videót tudni a Panasonic. Ha megtalálom, szólok. |
|
Előzmény: 94 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 14:29:09 (H) 90. |
Igen, ott van, a Lottóház aljában. De van egy a WestEnd CiciCenterben is Vásárolni viszont nem biztos, hogy ott érdemes, meg kell nézni a MediaMarktot és az Extreme Digitalt is (utóbbi a Mammut I.-ben található pölö.) |
|
Előzmény: 89 |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 13:20:29 (H) 88. |
Nomost elbizonytalanodtam. Nem biztos, hogy minden Lumix Leica is egyben, de fordítva lehet. Utána kell járni, attól tartok. | |
Előzmény: 86, benzol |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 13:06:33 (H) 87. |
Van ilyen, hogy DMC-LZ6, meg LZ7, bár 40 fölött vannak. Viszont 7,2 Mpixel és 6x-os optikai zoom. Az már emberes. |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 13:03:06 (H) 86. |
Az ugyanaz. Nem egészen értem, mi ez a Lumix, de Leica objektív van benne. Magát a gépet nem láttam még, mármint leírást, hogy mit tud. |
|
Előzmény: 85, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 10:26:33 (H) 84. |
Cipőt a cipőboltból, közlekedéstudományt a Közlekedéstudományi Intézettől (első munkahelyem volt, egyébként). Ez itt egy tudományos cikk a sebességhatárok és balesetek tárgykörében Szíves tanulmányozásra szabadon letölthető. A szerzője, Dr. Holló Péter a közlekedésbiztonság témakör legnagyobb hazai kutatója. |
|
Előzmény: 80, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 10:12:39 (H) 83. |
Igen, azt az FZ50-nel készítettem, ha jól emléxem. | |
Előzmény: 81, erga |
benzol | Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 10:12:02 (H) 82. |
Ez nem olyan kérdés, hogy szerintem így van-e, vagy nem így van. Ilyesmire végeztek kutatásokat és az jött ki belőle, hogy a sebességhatárok emelésével nő a balesetek száma is. A csökkentéssel pedig csökken. Egész egyszerűen fogalmazva, több idő marad a reakcióra, a korrigálásra, és nem csak a jármű vezetőjének, hanem akit épp el akar ütni, annak is. | |
Előzmény: 80, erga |
<< < 1 2 3 4 5 > >> |
|