Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
Vendégkönyvabsz 2024.11.18 10:08:39
Milyen az ingatlanpiac Mersin városában?ress 2024.10.13 16:29:05
Sportdemi 2024.10.13 14:07:31
Erdély kiránduláskqk43399 2024.08.22 09:10:56
A ZenekarnakJoly 2024.07.28 22:59:23
Plitvicei kirándulásForumis 2023.12.13 13:08:15
Műszaki dolgokPalodi 2023.08.19 11:31:03
HumorLathan 2023.08.19 11:17:31
Konyhai dolgokLathan 2023.08.19 00:58:31
Ünnepek/születésnap,névnap/Ben 2022.05.30 09:53:17
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11
Melyek a legjobb esport fogadási platformok Magyarországon? 
Hozzáadás a Kedvencekhez  
Melyik cég kínál jó transzfert a Podgorica repülőtérről? 


<<   <   7   8   9   10   11   12   13   14   15   >   >>  

Műszaki dolgok   302
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 14:31:23 (Csü) 146.
Ezzel az a gond, hogy amikor elviszed még a kereskedésből egy állapotfelmérésre, akkor ezeket nem nagyon tudod megcsinálni, elvégre nem szedheted szét az autót, ami még nem is a tied. A hidegen indulást nekem augusztusban nem sikerült lecsekkelnem
Amúgy most +2-n vígan indul, és csak az elején "röfög" az autó. A turbó fütyülését pedig nem is hallom, csak érzem, hogy a vesém már valahol a hátsó ülésen van
  Előzmény: 145, Zé

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 14:18:05 (Csü) 145.
Viszont a dízelmotor állapotára sok külső jel utal: hidegen(-10 ˚C körül) könnyen indul-e és utána egyenletes legyen a járása, üzemmelegen padlógáznál mennyire kormol, eközben a turbó fütyül-e hangosan.
Érdemes megnézni a kartellgázt a csövet lehúzva,majd a turbó utáni légcső belsejét is,van-e jelentős olajkicsapódás.

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 12:56:36 (Csü) 144.
Ez azért messze nem biztos. Vannak nagyon jól és vannak kevésbé jól sikerült motorok, már ettől is függ. Van aztán, amire nincs semmi biztosíték, esetleg csak sejteni lehet, indirekt következtetéseket tenni, pl. arra, hogy a turbó milyen állapotban lehet. Ha az autót láthatóan nem kímélték, akkor valószínűleg arra sem fordítottak figyelmet, hogy nagy hajtás után még járassák a motort álló helyzetben (hogy hűtse a turbót), stb.
Amúgy meg azt mondom, hogy nincs az az autó, amelyikre nem kell időnként költeni. Ja, de igen: az, amelyik 150ezernél már szétrohadt, kopott, szétesett roncshalmaz.
Az 500 ropit soknak találom, de nincs kizárva. Viszont, épp ezért veszítenek sokat az értékükből.
  Előzmény: 143, Az Utolsó Európai

Az Utolsó Európai Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 12:09:14 (Csü) 143.
Ehhez is sok pénz kell, most kérdeztem meg egy jó ideje aktív SAAB-os kollégámat, érdemes-e kutakodnom 100k körül futott 9-5-ösök között, azt mondta, számítsak legalább 500k HUF plusz költésre az elkövetkezendő 2 évben. ÉS ezek csak azok a dolgok, amik rendeltetésszerűen be fogják mondani az unalmast 150 ezer környékén.
  Előzmény: 139, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 12:05:32 (Csü) 142.
Erős leegyszerűsítése egy helyzetnek. Attól függ, honnan nézem. Valamikor 93 táján adták el a részvények 50%-át a GM-nek, azóta "Opel" a SAAB. De a mai napig nem lett az mégsem. Sokat veszítettek az autóik a korábbi egyéniségből. Viszont, ha megnézzük a sajnálatos trendeket, azt láthatjuk, hogy a jelenlegihez képest vagy teljesen eltűnhetett volna a SAAB, vagy esetleg átalakulhatott volna olyan luxusmárkává, amelyik soha nem lenne megfizethető egy egyszerű halandó számára. De ezek helyzete sem stabil, lásd még pl. Aston Martin, RollsRoyce, Bentley, stb. Így most van egy kompromisszumos, egyes elemeiben erősen opeles, mégis messziről felismerhető és sajátos megoldásokkal rendelkező SAAB. Ami szerintem nagyon nem jó, hogy a csapott hátú "papucs" SAAB 2002-ben végképp eltűnt. Azt nagy dobás lenne visszahozni.
Opel-házassághoz pozitív adalék: Korábban nem léteztek dízel SAAB-ok. Aztán 98-ban a 9-3-at elkezdték a Vectrákba szánt 2.2-es dízellel is szállítani. És milyen jól tették! Azóta is sikertörténet a dízel SAAB, főleg azért, mert a SAAB-ok előnyei mellett az egyébként a márkára jellemzőnek tartott magas szerviz-igény sem akkora.
Olyat meg mutasson már valaki az Opelnél, hogy alapfelszereltség a négy elektromos ablak, meg a digitális klíma! Ja, és több légzsák, mint szállítható személy.
Van egy olyan törekvés autógyártóknál, hogy a prémium-kategóriás autókat minél jobban leválasszák a "fapados" megfejtéseikről. Egyik-másik ezt úgy oldja meg, hogy teljesen más márkanév alatt gyártja ezeket (pl. Toyota-Lexus, Nissan-Infinity). Számomra úgy tűnik, hogy akadnak, akiknél ez meglévő márkák megvásárlása után bontakozik ki, és ezek közé sorolom a GM-nél a SAAB-ot, a Fordnál a Volvot, meg van még néhány.
  Előzmény: 141, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 11:45:35 (Csü) 141.
Ez autógépész ismerősöm mondja mindig, hogy az új Saabok tulajdonképpen Opelek. Ez mennyire igaz?
  Előzmény: 139, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 11:45:00 (Csü) 140.
Egyébként vezettem a legújabb 9-3 modellt, nagyon kezes volt az autó, 175 pacis dízel létére úgy hasított... ahogy én akartam. Most még drága, 3-4 év múlva használtan annyi lesz, mint egy feleannyit sem érő új valami más.

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 11:42:57 (Csü) 139.
Ja, elérhető áron úgy könnyűűűű
A SAAB, természetesen. Azok még most is jók. Néhány éves korukra pedig veszítenek annyit az értékükből, hogy már elérhető árúnak nevezhetők. Persze, attól függ, mit nevezünk elérhető árnak. Ha azt mondjuk pl., hogy egy megbízható, jó, "decens" autóért nem sok 3-3,5 millió Ft, akkor egéyrtelműen a SAAB a jelöltem erre a "címre", no nem zsírúj, de pár éves darabokat ennyiért már hozzád vágnak. És mondjuk nagyon nem mindegy, hogy egy 120ezer km-t futott autó az épp egy SAAB, vagy egy Opel, még akkor sem, ha ezek egy ideje tesók (akárcsak a Volvo és a Ford).
  Előzmény: 137, erga

Az Utolsó Európai Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 11:15:58 (Csü) 138.
Erre én is kíváncsi lennék... A jelenleg kaphatóak közül egyedül a Ford volt az, ami hasonlított arra, amit egy autóban keresek (persze tömegáron).
  Előzmény: 137, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 11:00:43 (Csü) 137.
Kik tudnak most is? (persze elérhető áron)
  Előzmény: 136, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 10:18:07 (Csü) 136.
Voltak, akik már 12 éve sem tudtak jó autót gyártani. És vannak, akik még most is.
Egyébként egyetértek, múltkoriban vezettem egy 91-es évjáratú 940-es Volvot. Lágyan ringatózó cirkáló, műremek!
  Előzmény: 135, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 10:12:22 (Csü) 135.
Reggel volt szerencsém egy Volvo 460-ashoz. Szomorú szívvel szálltam ki belőle, mert ismét bebizonyosodott: a mai autóknak már se sava, se borsa ahhoz képest, amit a Volvo 12 évvel ezelőtt tudott.

Nagyon jó gép volt.

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.22 10:11:12 (Csü) 134.
A Google zseniális, igen sokra tartom őket.
  Előzmény: 133, Gábrosz <;

Gábrosz <; Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.21 23:43:44 (Sze) 133.
google-alkalmazások:
email - gmail.com
naptár - google.com/calendar v. calendar.google.com
világtérkép (műholdas és közigazgatási) - maps.google.com
csevegőprogram - google.com/talk
blog - blogger.com
csoportok/levlisták - groups.google.com
megosztható, közösen szekreszthető dokumentumok - docs.google.com
webnotesz, jegyzettömb - notebook.google.com
saját kezdőlap - google.com/ig (ide dobozokat kell pakolni, egy-egy dobozba lehet tkp. bármi, az emailed, a googlemaps, vagy hírolvasók, többezerféle doboz közül rakhatod össze saját oldalad)
hírolvasó (rss-feed) - google.com/reader
keresési előzményeid eltárolása - google.com/history
képeidnek tárhely, megjelenítő - picasaweb.google.com
figyelő: bizonyos eseményekről/hírekről emailt küld, amiről kéred - google.com/alerts
emailfigyelmeztető (notifier), csipog, ha emailt kapsz - http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html

a legjobb bennük, hogy
- mindegyikhez egy szál böngésző is elég, nem kell külön dolgokat telepíteni hozzá (bár van amit külön programmal is lehet használni)
- ill. hogy mindezekhez a szolgáltatásokhoz egy cím és jelszó kell, mindegyikhez ugyanazzal tudsz bejelentkezni, sőt ha az egyikbe beléptél, és megnyitod a másikat, be se kell lépned.
- még nagy előnye az automatikus mentés: az emailt a weben szerkesztett doksit, jegyzetet automatikusan elmenti, ha közben elszállna valami, akkor majdnem a legfrissebb állapotát vissza tudod hozni.
stb.stb...
  Előzmény: 132, Gábrosz <;

Gábrosz <; Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.21 22:56:05 (Sze) 132.
én is néztem rajta... kb. pont 2 éve kezdtem el teljesen ezt használni, bár már 3 éve regisztráltam rá. Akkor még épphogy 2 GB volt a hely, ami akkor hatalmasnak számított.
De azt tudjátok, hogy a Google minden dolga nem központi szervereken van mind eltárolva, hanem ilyen adományozós alapon, hogy aki vállal az ő gépén egy x tárhelyet a gúglinak fönntartani, és vállalja, hogy állandó szélessávú kapcsolaton on line tartja a gépét, - az ilyenek gépeit használja ki a google. Szóval elképzelhető, hogy a te leveleid vki amerikai személy gépén vannak tárolva, és ha betöltöd őket, akkor onnan kéri le a tartalmát... A Google tehát így szétosztja az adatait, persze - elvileg - biztonságosan levédve. A jövőben széles sávú internetre alapozott operációs rendszer is meg van célozva a company által - vagyis egy egyszerű proci kell a gépbe, egy minimális memória, internetkapcsolat, billentyűzet és képernyő, és semmi több, zsebrevágható, korlátlan tárhelyű google-géped lehet majd, és az adataid ugyanígy a google számára megosztott gépeken lesz tárolva, amit mindig a net által tudsz elérni - néha gyorsabban, mintha a saját "ósdi" gépedről töltenéd be...
Amúgy érdemes használni a google webes termékeit, nagyon igényesen vannak megcsinálva, a legmodernebb (web 2.0-s) technológiákat alkalmazzák, egyre intelligensebb funkciókat vezetnek be... (Pl. alapvető az AJAX, vagyis az oldal csak egy részletét töltik be újra, mondjuk a számlázót, vagy ha beírod a keresőbe a szó első pár betűjét, ajánlatokat ír ki, hogy hátha pont azokra akarsz majd mindjárt rákeresni, vagy akár az egész képernyőt át tudja rajzolni, ha mozgatod az egeret, ill. http-kéréseket is tud a háttérben futtatni, egyszer már betöltött adatbázist egy másik szempont szerint pillanat alatt rendezni... stb.)
Ja és azért változik másodpercenként a GMail tárhelymérete, mert ezek a gépfelajánlások így változnak, néha kikapcsolnak egy gépet, és akkor fogy, de ha be, akkor nő, stb....
Na ez csak eszembe jutott...
  Előzmény: 129, erga

Gábrosz <; Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.21 22:43:21 (Sze) 131.
nincs mit, szívesen. amúgy fölraktam már egy nagy méretű változatot is, mert rájöttem, hogy az avi és az mpg is a 320x240-es. A .wmv formátum ugyan 40 MB-os, de 640x480-as méretű.
az a gáz, hogy amit CD-re írtam ki, és levetítetett a klubon, az át lett méretezve a VideoCD formátum miatt, és bár mások biztos nem látták, de egy picit gyengébb minőség volt. (a kis telhetetlen...)
  Előzmény: 128

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.15 10:13:04 (Csü) 130.
Ennyire nem vagyok benne a témában, hogy erre kapásból tudjak mondani valamit. Mindenesetre vannak itt biztberes kollégáim, megkérdezem őket.
Erről is Hőgye tanár úr jut eszembe, aki a biztber kapcsolási rajzából vizsgáztatott. Négyesért az volt a kérdés, hogy "Ide teszem a kétforintost, mi történik?". Ötösért pedig: "Ez történt, hova tettem a kétforintost?"
  Előzmény: 127, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.15 08:50:22 (Csü) 129.
A GMail mosmá 5 Giga tárhelyet ád. Azé ez nem kevéssé durva...

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.14 14:58:23 (Sze) 127.
Benzol, lenne egy biztberes sztorim.

Van ugyebár a térközjelző, aminek az a feladata, hogy megmutassa, hogy az utána következő térköz vonatmentes-e. Ha nem, a jelző vörösen világít, ha igen, akkor pedig valamilyen szabad jelzéssel. A szabad jelzések mindegyike maximális sebességgel való továbbhaladást engedélyez (akár a sárga, akár a zöld), hiszen a nyílt pályán nincs váltó, ami miatt mondjuk 40-nel kellene haladni.

Adott egy térközjelző, ami mondjuk zöld, és az egyszerűség kedvéért utána is térközjelző jön, nem bejárati. Figyeljük ezt a térközjelzőt, mi történik, ha jön a vonat. Legyen mondjuk zöld. Ha elhaladt mellette a vonat, értelemszerűen visszaesik vörösbe. Ha a vonat eléri a következő térközjelzőt, akkor emez sárgára vált, jelezvén, hogy egyrészt a térköz felszabadult, másrészt hogy a következő jelzőn vörös várható. Ha pedig még egy térközzel előrébb jut a vonat, az ominózus jelző zöldre vált, jelezvén, hogy a következő jelzőn is már megjelent a Vmax jelzés (a sárga).

Fentiek fényében nyilvánvaló, hogy egy térközjelző nem válthat vörösből közvetlenül zöldbe, mindenképp köztük kell lennie a sárgának. Én azonban hétvégén felvettem egy videót, amin vörösből közvetlenül zöldbe megy, és komoly hírnevű biztberes mérnökök vitatkoznak most azon, mi is történhetett.

Gábrosz <; Válasz erre (^) (>) (f) 2007.11.12 11:47:40 (H) 126.
ez aranyos, és nem sok más linket írt át... gratu/kösz!
  Előzmény: 125, Gábrosz <;

<<   <   7   8   9   10   11   12   13   14   15   >   >>