Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
VendégkönyvG.TIBI 2024.04.29 14:42:51
Hozzáadás a Kedvencekhez faibas 2024.04.21 14:15:20
Tensione tra imprenditori e autoritàfairtan 2024.04.21 13:53:47
Online bettingfaibas 2024.04.21 13:18:20
National Forumis 2024.02.23 00:25:31
A ZenekarnakForumis 2023.12.13 13:19:16
Plitvicei kirándulásForumis 2023.12.13 13:08:15
Is sports betting profitable?Lathan 2023.08.19 11:37:51
Műszaki dolgokPalodi 2023.08.19 11:31:03
Are sports betting profitable?Palodi 2023.08.19 11:29:47
HumorLathan 2023.08.19 11:17:31
Melyek a legjobb esport fogadási platformok Magyarországon?Palodi 2023.08.19 01:23:01
Konyhai dolgokLathan 2023.08.19 00:58:31
Erdély kirándulásForumis 2023.08.11 13:23:38
Ünnepek/születésnap,névnap/Ben 2022.05.30 09:53:17
SportBen 2022.05.27 05:10:11
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11


<<   1   >>  

Műszaki dolgok   4
Válasz(ok):
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 10:26:33 (H) 84.
Cipőt a cipőboltból, közlekedéstudományt a Közlekedéstudományi Intézettől (első munkahelyem volt, egyébként).
Ez itt egy tudományos cikk a sebességhatárok és balesetek tárgykörében

Szíves tanulmányozásra szabadon letölthető. A szerzője, Dr. Holló Péter a közlekedésbiztonság témakör legnagyobb hazai kutatója.
  Előzmény: 80, erga

Válasz(ok):
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 10:12:02 (H) 82.
Ez nem olyan kérdés, hogy szerintem így van-e, vagy nem így van. Ilyesmire végeztek kutatásokat és az jött ki belőle, hogy a sebességhatárok emelésével nő a balesetek száma is. A csökkentéssel pedig csökken. Egész egyszerűen fogalmazva, több idő marad a reakcióra, a korrigálásra, és nem csak a jármű vezetőjének, hanem akit épp el akar ütni, annak is.
  Előzmény: 80, erga

Hozzászólás:
erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.17 09:38:59 (H) 80.
Arra jutottam, hogy amit leírtál, az mind igaz. Nem azért, mert semmit sem fogtam fel belőle, de egyet még kérdezek: szerinted +10 km/h az összes korlátohoz növelné a balesetek számát? Csak mert én egy ilyet nagyon kellemesnek tartanék, és megszűntetné minden hőbörgésemet.

Amúgy a tisztesség kedvéért: amíg tehettem, szerencsére elég sok helyre eljutottam autóval. És mindig azt tapasztaltam, hogy ha valahol először jártam, mindig pont tökéletesek volt a megengedett sebességek. Amikor kerestem a szememmel, hogy melyik a Petőfi utca, amikor tájékozódtam a soha nem látott kereszteződésekben, és figyeltem az eddig nem ismert helyen lévő lámpákat, addig tökéletesen elég volt az 50. Meg nem ismert országutakon a 90 is. Mintha rám szabták volna ezeket a limiteket. Viszont mikor már tizedszer mentem ugyanott, kevésnek találtam őket. Akkor már jobb lett volna a 60 és a 110. Természetesen értem én, hogy mindenki jobban jár, ha inkább én lassítok a most először az én városomban járók miatt, mintha nekik kéne gyorsítaniuk miattam először az enyémben járva. És ez jól is van így.
  Előzmény: 69, benzol

Előzmény:
benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.09.16 15:41:26 (V) 69.
Ha az átlagnál jobb a reflexed (és nincs refluxod, haha), az egy dolog. Igen, valahol ott van a kutya elásva, hogy másokat megölhetsz. Kicsit profán, de ez van. Másnak ugyanis nem biztos, hogy olyan jó a reflexe, vagy épp fáradtabb a szokásosnál. Hopp, fáradt Te is lehetsz és az sem biztos, hogy észreveszed, amikor ez nagyban lassítja a reflexedet. No, lényeg az, hogy az a másik, aki jön keresztbe, vagy tökmindegy hogy, az nem fog időben észrevenni Téged, mert esélye sincs, ugyanis azért van a sebességhatár (többek között), hogy az adott útszakaszon az adott ívviszonyok és egyéb tereptárgyak között is biztonságosan észre lehessen venni a közlekedés többi résztvevőjét.

"És fejlettebb országokban (figyelsz, Zsófi? ) miért nincs sebességkorlátozás pl. az autópályákon?"

Azért nincs, mert van. Egyedül Németországban van az, hogy nincs általános sebességhatár az autópályákon, van viszont kitáblázva, egyre több helyen. Szegény jó germánok visszasírják már azokat az időket, amikor volt sebességkorlátozás. Szóval, nem ez az út. Olyan országokban, ahol Trabantot nem láttak sosem a közutakon, ott is 50km/h és 130km/h van, érdekes módon. Semmi köze ennek a járművek műszaki fejlettségéhez.
A helyzet egyébként az, hogy ahogy fejlődnek a járművek, úgy nő a balesetveszély, egyfelől azért, mert az ember mégiscsak gyarló és buta, aztán addig megy, amíg már nem kellene (mert az erős géppel meg tudja tenni, egy idő után pedig a fizika győz a technikával szemben), másfelől pedig a sebesség-különbségek miatt (autópályákon főleg, ott szinte csak utoléréses balesetek vannak). Noigen, autópálya. "Kedvencem", amikor megyek pl. 130-cal, mert azt szabad, meg kényelmes is, és utolérek valakit a külső sávban, aki mondjuk csak 110-zel megy. És ahogy előzöm, feltűnik egy állat (már bocsánat, de az) a belső sávban és villog, tol lefele, stb. Az ilyen arcok szoktak aztán hőbörögni, hogy minek megyek ki előzni, amikor pedig látom, hogy ő jön. Na, épp ez az, hogy nem látom. Meg ő sem lát engem, hogy elkezdtem az előzést, mivel gyorsabban jön a megengedettnél, mint amire a sztrádát tervezték (tervezési sebesség), és nem is láthatjuk egymást időben. És akkor ez még szerencsés eset, lehetséges olyan is, hogy már korrigálni sem tud egyikünk sem idejében, persze mindezt az ő hülyesége miatt. Na, ezért is be kellene tartani a sebességhatárokat.
Abban egyetértek, hogy egyes rossz szabályok rontják a jogkövető magatartást, de az nem igaz, hogy annyira rossz szabályozások lennének, mint ahogy azt a közhangulat jelzi. Épp csak arról van szó, hogy a társadalom és annak normái, meg egyáltalán, az együttélés szabályai rendszertől függetelenül megvannak és be kell tartani őket. A szabadság nem jelenti, nem jelenthetné azt, hogy ezekre sz@rni lehet széles ívben.
  Előzmény: 67, erga

<<   1   >>