Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
VendégkönyvG.TIBI 2020.11.21 17:16:31
Illés Lajos Emlékturné 2016Goston 2017.03.19 09:11:11
Műszaki dolgokistvan5555 2017.02.14 23:24:24
Humorcseresznyevirág 2015.07.04 15:03:22
Sportcseresznyevirág 2015.01.11 21:52:41
Ünnepek/születésnap,névnap/cseresznyevirág 2014.01.09 20:40:09
A Zenekarnakcseresznyevirág 2013.12.27 12:39:51
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11
Konyhai dolgokcseresznyevirág 2013.07.19 09:52:54
Erdély kirándulásGoston 2010.04.10 21:35:11
Plitvicei kirándulásszürke bagoly 2008.10.26 08:14:38


<<   <   1   2   3   4   5   6   7   8   9   >   >>  

Műszaki dolgok   297
erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.17 16:25:07 (Szo) 309.
Valahogy úgy van, hogy 6t tengelynyomás felett megbízható, mert akkor tuti, hogy a legrozsdásabb sínen is zár.
  Előzmény: 308, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.17 14:31:57 (Szo) 308.
Hat tonna alatt nem zár az áramkör a két sínszál között? Ha így van, az se baj, mert alapvetően nem hajtányokra találták ki a biztbert
  Előzmény: 307, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.16 12:28:31 (P) 307.
Igen, ez igaz, de egy baja azért van: csak hat tonna felett működik megbízhatóan, alatta nem elég nagy az erő, ami a kereket a sínhez nyomja. Nem volt még ilyen jellegű hajtánybalesetem, de akkor is.
  Előzmény: 306, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.16 07:58:24 (P) 306.
Azt is ellopnák...
Azért ez a söntölős megoldás elég jó, ennél tuttibb nem nagyon lehetne, azt gondolom. Nincs ezzel semmi baj, az az ezüstözött megfejtés is csak ennél a jelfogónál kell.
  Előzmény: 305, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.16 06:09:45 (P) 305.
Azt pl. sose értettem, hogy miért nem lehet ott optikai jelfogó, mint a lifteknél. Egy méter magasan a sín egyik oldalán mondjuk világít, a másikon érzékel. Ha a fény nem jut át, vonat van a kettő között. Vagy ez nagyon drága lenne?

(és mondjuk nem is pont keresztbe világítana, hanem két tengely mentén is ferdén, kiszűrve mondjuk az alacsony, oldalfal nélküli tehervagonok okozta hibalehetőségeket)
  Előzmény: 304, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 23:48:25 (Csü) 304.
Hááááát, reléje válogatja. Vasúti automatikából derengenek dolgok, ott a vágányfoglaltság, mint jel, az eléggé primer, nem is reprodukálható máshonnan, ott ezüst-bevonatú jelfogók vannak, szóval bazidrágák, de kell az üzembiztonság miatt.
  Előzmény: 303, Zé

Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 22:39:59 (Csü) 303.
Nem véletlenül mondom a relét,volt már dolgom ilyen témában...
A számítógépet pedig nem kéne mindenre ráerőltetni. Hidd el,van tapasztalatom az elektronikában,nem véletlenül tartom baromságnak az ilyen irányvonalat
(Szerintem ha a konyhában pakolod a tányérokat, nem csipesszel fogod meg őket-növelve az elejtés lehetőségét...)
  Előzmény: 295, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 20:30:19 (Csü) 302.
A Saab-ról konkrétan tudom, hogy lehetőség szerint az összes balesetes Saab-ról begyűjtik az információkat, fejlesztés céljából. Hogy ez így van-e még manapság is, amikor a tetű GM sorvasztja a márkát, azt nem tudom, de jelenidőben mondták, amikor hallottam, nem is régen.
Autós biztonság kérdésében pedig elő kell venni Barényi Béla munkásságát és jól megnézni. Mindenki az "ő köpönyegéből" bújt ki.
  Előzmény: 301, Az Utolsó Európai

Az Utolsó Európai Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 16:54:22 (Csü) 301.
Ebbe szerintem itt ne menjünk bele... Pár éve már vitáztam erről az Indexen emberekkel, és csak kevesen értették meg, hogy két autó biztonsági színvonala csak tökéletesen azonos körülmények között vethető össze, ilyenek viszont nem léteznek, csak laboratóriumban. Ott meg én ritkán vezetek...
Az viszont tény, hogy amit a Saab meg a Volvo csinál a fekete dobozok vizsgálatával, az sokkal eredményesebb fejlesztésekhez vezet, mint az NCAP-csillagocskákra gyártott, műbiztonságban jeleskedő gyártmányok esetében.
  Előzmény: 297, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 16:04:56 (Csü) 300.
Nem az autókban van a hiba, hanem az emberben...
  Előzmény: 297, erga

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 16:03:57 (Csü) 299.
Mittomén, mi az a káoszelmélet, legalábbis annyira biztosan fingom sincs róla, hogy figyelembe vehessem
Azért biztonságosabb a svéd autó az öreg Buzuki Stiftnél, mert a tervezéskor biztonsági szempontokat is figyelembe vettek, azt szakszerűen és sikerrel tették
  Előzmény: 297, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:39:58 (Csü) 298.
Osztán persze lehet, hogy a nosztalgia beszél belőlem, mert én is öregszem. Nem tudom elfeledni ifjúkorom azon éveit, amikor megkaptam a fater dögös fekete sportsuzukiját, és azzal hasítottam Balatonra, meg a suli előtt. Soha annyira jó nem volt azóta autót vezetni.
  Előzmény: 297, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:37:35 (Csü) 297.
Előállnék egy szentségtörő kérdéssel: miért biztonságosabb egy svéd autó egy régi Suzukinál? A válaszban kéretik megfontolni a káoszelmélet ide vonatkozó passzusait is.

Aztán: a mai autók tervezésének trendje nekem sem tetszik. Nagyon nem. Minden, ami régen jó volt (úgy általában), az ma rossz. Utálom, hogy nem én adok gázt, hanem a számítógép, utálom, hogy a reflektort nem én kapcsolom le, ha jönnek szembe, hanem a számítógép (bazinagy, zavarkeltő késéssel), nem tetszenek az automata lámpák, ablaktörlők, mert tökéletesen kiszámíthatatlanok és rosszul beállítottak, nem tetszenek a vibráló műszerfalvilágítások és féklámpák (mert ugye LED-esek, és azok a ma használt váltóáramú (!) hálózatból csak az egyik periódust engedik át, és az én szememet nagyon zavarja a vibrálásuk), meg úgy általában: nem tetszik a mai autók sablonossága, élvezhetetlensége és embertelensége. Mára kipanaszkodtam magam.
  Előzmény: 293, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:36:38 (Csü) 296.
Nem mind rossz, ami számítógép-vezérelt. Számítógép =/= vindóz

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:36:10 (Csü) 295.
Már ha még relé villogtat egyáltalán. Nem is biztos, hogy a megbízhatóságon ezzel csorba esik.
  Előzmény: 294, Zé

Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:26:42 (Csü) 294.
A biztonsággal kapcsolatban egyetértek.
Azzal viszont nem,hogy a mai autókat direkt úgy tervezik,hogy a szervízre legyél utalva minden piti barom hibáért.
Pl.: izzócsere,légszűrő,stb... Már a legtöbb autóban pl. az index úgy működik,hogy a kapcsoló jelet ad a computernek,hogy kapcsolja be a villogó reléjét. Mi a büdös bránernek?? Egy fölösleges láncszem van a folyamatban,ami csak a megbízhatóságot rontja le ! És ez csak az egyik ilyen a sok közül...
Addig ok,hogy a jobb hatásfok érdekében számítógép szabályozza a motor működési paramétereit, mert ez kedvezőbb fogyasztást és teljesítményt eredményez. A tulajt viszont ne irányítsák vele az orránál fogva
  Előzmény: 293, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 15:05:45 (Csü) 293.
"Az autózás se lesz már soha az, ami volt."

Sajnos, de inkább hálistennek. Itt aztán nagyon szembe lehet ereszteni egymással a különböző filozófiákat. Van ugyebár, amelyik a "vas élménye" névvel lehetne leginkább összefoglalható, míg van, amelyik az "A-ból B-be való eljutás" eszközeként tekint csupán az autóra.
Bennem is hadakozik ez a két irányzat, bár kényelmes is vagyok. Van viszont egy olyan szempont, ami miatt mindenképp a sok "kütyüre" szavazok: ez pedig a biztonság. Az már elég régóta adott, hogy néhányszáz kilogramm tömeggel együttmozgunk a sétatempónk többszörösével. Az tehát nem újdonság, hogy nagyot tudunk csattanni. Viszont ha a technikát az irányban lehet fejleszteni, amelyik mind a balesetek valószínűségét, mind az az által előálló kárt (anyagi is, de főleg emberéletben) csökkenti, akkor annak helye van. Jó, hogy említed az öreg Suzuki-t. Hát persze, hogy jó dolog, hogy alig bír elromlani benne valami, mert annyira ridegtartásra van kitalálva és nincs is benne sokminden. De meghalni elég egyszer egy ilyenben, és akkor aztán nagyon oda az élmény. Lássuk pl. a biztonsági öv kérdését. Oda lett vele a "sezlony-fíling", fene az oldaltartásba is, egy mai autóban elől már nem is lehet rendesen dugni ezek miatt
Tudom, most azt fogod mondani, hogy vezetni kellene megtanulni. Igen, ez igaz, mint ahogy globálisan vissza kellene fogni a fogyasztást és az energia pazarlását is, és még akad néhány teljesen illuzorikus dolog, aminek úgy kellene lennie, mégsem lesz úgy sohasem. Világbéke és népek barátsága, stb. Addig is, inkább próbálom magamat és a családomat védeni, ahogy lehet.

Az Utolsó Európai Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 13:41:17 (Csü) 292.
Az autózás se lesz már soha az, ami volt. Ezt akár más topicba is írhatnám, de ha már itt merült föl...
Azt tapasztalom, hogy minimum 10 évesnek kell lennie annak a járműnek, amin egyértelműen érezhető a mechanika valódi működése és az, hogy ezt a mechanikát én irányítom. Vannak nagyon jó próbálkozások újabban is (pl. Ford Focus), de az igazi vas-a-vason élményt csak régebbi autók nyújtják. Élénken él emlékezetemben a régebbi Swiftem, vagy a két hétre kölcsönkapott Mazda 626, a kétliteres és kilencven (!) lóerős ősmotorjával. Az érzés közös volt: föl sem merült a lehetősége, hogy itt bármi is elromolhat, egyik pillanatról a másikra bemondhatja az unalmast, vagy hogy felvillanó kontroll-lámpák füzérével szórakoztat az autó haladás helyett. Ehelyett minden működik, méghozzá pontosan úgy, ahogy a tervezők elképzelték és amire számít az ember. Szerencsésnek tartom magunkat, hogy jelenleg is van egy ilyen abszolút perfekt, őszinte autó a családban: kedvesem japán gyártású Corollája.

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.15 11:59:57 (Csü) 290.
Királyság, ezek még igazi autók voltak.
  Előzmény: 289

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2008.05.14 09:34:39 (Sze) 288.
Ha mán az Indexről linkelgetünk

<<   <   1   2   3   4   5   6   7   8   9   >   >>